استانی سیاسی

اجازه فروش عزت و استقلال مردم به بیگانگان را نمی‌دهیم

معاون اول قوه قضائیه گفت: کسانی که با دشمن آگاهانه و نااگاهانه ارتباط برقرار کنند، بدانند در حافظه مردم و قوه قضائیه خواهد ماند و در آینده با آنان برخورد خواهد شد؛ مردم و قانون و قوه قضائیه از آن‌ها نخواهند گذشت.

غلام‌حسین محسنی اژه‌ای عصر امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری لرستان، ضمن تسلیت ایام محرم و همچنین گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای ۱۷ شهریور، اظهار کرد: نیازی به توصیف و تعریف از رووسای سابق و جدید دادگستری لرستان نیست.

وی افزود: آقای جعفر بدری(رئیس کل سابق دادگستری لرستان)حدود ۹ سال به دنبال منافع مردم و انقلاب و ارزش‌های نظام بودند و آنچه در توان داشته را انجام دادند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه رئیس کل جدید دادگستری لرستان نیز فردی فعال در حوزه قضائی است، افزود: برای آقای رزم آرزوی عملکرد خوب  همراه توفیق و سلامتی داریم.

اژه‌ای یکی از وظایف حکومت اسلامی را تحقق عدل و گسترش حق دانست و بابیان اینکه این مهم از جمله ماموریت انبیاء الهی بوده است، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در تحقق عدالت موثر است، همچنان‌که امام حسین(ع) از جان خود و همه عزیزانش برای اقامه حق و احیای معروف‌ها و جلوگیری از منکرها فدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف انقلاب که همان قسط و عدل بوده در صورتی محقق می‌شود که همه ما آمران به معروف و ناهیان از منکر شویم.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: قوه قضائیه همچنان که مصمم به مبارزه با انواع فساد به ویژه فساد اقتصادی است، از آمران به معروف و ناهیان منکر نیز حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: صیانت از اصل نظام بر همه واجب است و لذا با هر کسی که با زبان، قدم، قلم و حرکت در فضای عمومی، فیزیکی و مجازی بخواهد به نظام مقدس که مرهون خون شهدای اسلام و انقلاب است ضربه‌ای بزند برخورد کرده و اجازه عرض اندام نخواهیم داد و امروز ضروری است از منکراتی که در این راستا به وجود می‌آید برخورد کنیم.

اژه‌ای گفت: یکی از منکرهای بزرگ این است که یزید خواست محور حق را از جای خود بردارد و فردی فاسد را جایگزین کند؛ امروز اگر کسانی بخواهند با چهره نفاق و ظاهری به نظام و ارزش‌های انقلاب خیانت کنند، بایستی از این منکر جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: کسانی که بخواهند عزت مردم و استقلال آن‌ها را به بیگانگان بفروشند بر همگان واجب است که به آن‌ها هشدار می‌دهیم و اگر توجه نکردند وارد میدان می‌شویم.

این مقام قضائی ادامه داد: کسانی که با دشمن آگاهانه و نااگاهانه ارتباط برقرار کنند، بدانند در حافظه مردم و قوه قضائیه خواهد ماند و در آینده با آنان برخورد خواهد شد؛ مردم و قانون و قوه قضائیه از آن‌ها نخواهند گذشت.

معاون اول قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه از مقام خود را برای برخورد قاطعانه با فساد از جمله فساد اقتصادی در چارچوب موازین و بدون تبعیض جزم کرده است.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: از این رو باید با حداکثر بهره‌گیری از شرایط ایجاد شده دست در دست هم داده و در راستای مبارزه با فساد و برطرف کردن بسترهای آن و اصلاح ساختارها اهتمام ورزیم.

وی عنوان کرد: مبارزه قاطع، بدون تبعیض و همه‌جانبه با فساد از جمله فساد اقتصادی انتظار و توقع مردم از مسوولان است.

معاون اول قوه قضاییه همچنین از آحاد مردم خواست هرگونه اطلاعات در زمینه وقوع فساد را به دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، قضایی و اجرایی منعکس کرده و از سویی در جهت تقویت معروفات نقش‌آفرینی کنند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: البته انعکاس موارد فساد از سوی مردم باید به دور از برداشت‌های شخصی و با مدارک مستند و مستدل باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم ولایتمدار لرستان در میادین و عرصه‌های مختلف امتحان خود را پس داده و شایسته خدمت هستند، افزود: مسوولان این استان باید در سایه همفکری در جهت رصد و حل مشکلات مردم برآیند، چرا که در این صورت بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات قابل حل است.

معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بیت‌المال متعلق به عموم مردم است، گفت: امروزه در شرایط اعمال فشار دشمن و مشکلات اقتصادی مردم باید توجه ویژه‌تری نسبت به صرفه بیت‌المال و هزینه‌کرد آن داشت.

محسنی اژه‌ای در واکنش به نصب بنرهای متعدد خوش‌آمدگویی در سطح شهر خرم‌آباد اظهار کرد: آیا صرف هزینه برای نصب این تعداد بنر ضرورت داشت؟