اجتماعی استانی

پیکر مطهر ۳۰۰۰ شهید دفاع مقدس هنوز پیدا نشده‌ است

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بالغ بر ۳۰۰۰ پیکر مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس یافت نشده‌ است.

سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری یادواره شهدای کارخانه سیمان باغکمش شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران در خصوص فعالیت این کمیته و تعداد شهدای تفحص شده اظهار کرد: در تمام طول سال تفحص شهدا در حال انجام است و اخیراً نیز توفیقاتی در نقاط مختلف کشور عراق حاصل شد.

وی گفت: به دلیل فرارسیدن ماه محرم استراحت کوتاهی به پرسنل کمیته تفحص داده‌ایم اما کار تا دو روز گذشته در حال انجام بوده و پس از عاشورا این فعالیت ادامه خواهد داشت و متعاقباً اخبار تکمیلی اعلام خواهد شد.

باقرزاده افزود: در استان‌های میسان و بصره توفیقات خوبی حاصل شده اما تعداد دقیق شهدای تفحص شده پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در کردستان عراق، در محور جبهه غرب در منطقه دیاله و کویته هم نتایجی به دست آمده که با همدلی کار در حال انجام است.

وی در خصوص برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدا در ایام محرم نیز بیان کرد: تعدادی از پیکر مطهر شهدایی که در گذشته شناسایی شده‌اند به زودی تحویل خانواده‌هایشان خواهد شد و تعداد مشخص شده از طریق معراج شهدا اعلام خواهد شد.

باقرزاده در خصوص تعداد باقیمانده شهدا و ادامه تفحص ها اذعان کرد: پس از تفحص ها و پیدا شدن پیکر شهدا تعداد پیکرهای یافت شده اعلام خواهد شد اما تا به امروز بالغ بر ۳۰۰۰ پیکر مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس یافت نشده‌اند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: امیدواریم با تلاش پرسنل این کمیته پیکر مطهر این تعداد شهدای باقی مانده نیز پیدا شوند اما پیش بینی می شود بیشتر پیکر مطهر شهدا در خاک عراق باشند و در حال تلاش هستیم تمام شهدا را ردیابی و به خاک میهن مان باز گردانیم.

به گزارش فارس، با حضور مسؤولان شهرستانی و کشوری در محل کارخانه سیمان باغکمش آئین رونمایی از کتاب در خواب‌های دیگران، اثر حسن احمدی و تجلیل از ۱۴ تن از خانواده معظم شهدا برگزار شد.