اقتصادی

دو خبر از بانک صادرات ایران

پرداخت ٢٠٣ میلیارد ریال تسهیلات به مناطق سیل‌زده مرزی راز و جرگلان


مدیر شعب بانک صادرات استان خراسان شمالی در بازدید از مناطق سیل‌زده منطقه مرزی راز و جرگلان، از پرداخت ٢٠٣ میلیارد ریال تسهیلات جهت بازسازی مناطق یادشده خبر داد.
بهمن اسدی ملک در بازدیدی که از این مناطق توسط هیئت ستاد بحران و سایر مدیران بانک‌های استان داشت، ابراز کرد: با بسیج همکاران توانستیم طی مدت ده روز (مرحله اول) در مرداد ماه سال‌جاری، تعداد ٣٧٠ فقره تسهیلات به مبلغ ٢٠٣ میلیارد ریال را جهت جبران خسارات وارده به مردم سیل‌زده این منطقه پرداخت کنیم.
وی با اشاره به میزان پیشرفت و سرعت در بازسازی این مناطق، گفت: بانک صادرات ایران در مرحله دوم نیز پرداخت هزار و ١٠٩ فقره تسهیلات به مبلغ ٣٢٥ میلیارد ریال را در دستور کار دارد.
منطقه مرزی راز و جرگلان در استان خراسان شمالی، بر اثر بارش شدید باران در فصل بهار، چندین مرتبه شاهد جاری شدن سیل بود و خساراتی به این مناطق وارد شد و بانک صادرات ایران از همان ابتدا در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود، برای پرداخت تسهیلات حمایتی به مناطق یادشده و مردم خسارت‌دیده برنامه‌ریزی کرد.

​بانک صادرات ایران از تراز منفی خود کاست / تداوم رشد متغیرهای بنیادی

بانک صادرات ایران در حالی عملکرد مرداد ماه خود را منتشر کرد، که تراز عملیاتی بانک در مرداد ماه و ۵ ماهه اول سال در مسیر رو به پیشرفت قرار گرفته و کم‌کم، از شدت عملکرد منفی بانک کاسته شده و می‌توان امیدوار به مثبت شدن تراز عملیاتی در نیمه دوم سال بود.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «بورس۲۴»، بانک صادرات ایران در حالی عملکرد مردادماه خود را منتشر کرد، که تراز عملیاتی بانک در مردادماه و ٥ ماهه اول سال ٩٨، در مسیر رو به پیشرفت قرار گرفته و کم‌کم، از شدت عملکرد منفی بانک کاسته شده و می‌توان امیدوار به مثبت شدن تراز عملیاتی در نیمه دوم سال بود.
تراز عملیاتی بانک در ٥ ماهه منفی ٩٩٧ میلیارد تومان می‌باشد؛ در حالی که در دوره مشابه سال قبل بانک با زیان عملیاتی بسیار سنگینی همراه بوده است.
بانک در ٥ ماهه سال ٩٧ با تراز عملیاتی منفی ١٧٤٣ میلیاردی مواجه بوده و این امر در قیاس با سال جاری نشان می‌دهد تراز عملیاتی بهبود خوبی یافته و می‌توان به مثبت شدن این تراز در سال جاری امیدوار باشیم.
در نهایت بانک در نیمه دوم سال با افزایش سود سرمایه‌گذاری‌ها و درآمدهای غیرمشاع از یک سو و کاهش شدید تراز منفی عملیاتی خود از سوی دیگر، می‌تواند گزارش‌های خوبی را روانه بازار نموده و این گزارش‌ها زمینه حرکت و رشد قیمتی سهام بانک خواهد شد.