اجتماعی استانی

توزیع ۱۰ هزار بسته نوشت افزار ایرانی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام از توزیع ۱۰ هزار بسته نوشت افزار ایرانی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان خبر داد.

امیرحسین مدنی پیش از ظهر امروز در مراسم توزیع ۱۰ هزار بسته نوشت افزار ایرانی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: مردم سیستان و بلوچستان مردم بسیار نجیب و خون گرمی هستند و محبت و گرمی مردم این استان زبانزد است.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام افزود: یکی از موضوعات محوری ما در بنیاد احسان تغییر تصویری است که از سیستان و بلوچستان در ذهن دیگر مردم کشور قرار دارد.

مدنی با تاکید بر اینکه این استان از امن ترین استان های کشور است گفت: تصویر اشتباه به وجود آمده از سیستان و بلوچستان باید اصلاح شده و بسیار هنرمندانه و با دقت در این استان کار شود.

وی ادامه داد: ما در طرح مشق احسان حفظ عزت مردم را در دستور داریم و امروز محرومیت در بخش دانش آموزی در استان عدد بالایی دارد که برای حل این مشکل نگاه ویژه ای به استان شده است.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام گفت: مهمترین کار این ستاد توانمندسازی سرپرست یک خانواده است تا خودش برای خانواده خرید کند.

این مسؤول بیان کرد: موضوع مسکن ارزان قیمت در دست برنامه است، ما در بنیاد احسان در بخش دانش آموزان بازمانده از تحصیل تکلیف داریم، سال آینده تعداد آمار بازماندگان از تحصیل این استان کاهش یافته باشد.

وی گفت: بزرگترین ظرفیت این استان نیروی انسانی است که به عنوان یک مولفه اصلی برای رشد و توسعه به آن نگاه می شود.

مدنی با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته در استان در شش ماهه امسال نیز گفت: توزیع بسته‌های حمایتی و غذای گرم در حادثه سیب اخیر استان، توزیع ۲۶۰ بسته غذایی ویژه ماه مبارک رمضان، توزیع ۸۰۰ بسته غذایی به مناسبت عید غدیر، توزیع ۵۶ سری جهیزیه هر یک به ارزش صد میلیون ریال اجرای ۲۰ طرح تامین مسکن محرومین اجرای ۴ طرح احداث مسکن محرومین و راه‌اندازی ۸ باب خانه ورزش احسام در استان از مهمترین اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی در ادامه از راه اندازی قرارگاه خدمت رسانی در استان، راه اندازی طرح اعطای وام ۵ میلیونی مساجد، برپایی موکب های خدمت رسانی به زائرین اربعین، توزیع جهیزیه، توزیع بسته های حمایتی زندگی و توزیع بسته های حمایتی غذایی در آینده در استان خبر داد.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام به پویش های مردمی و حمایت های اجتماعی اشاره کرد و پویش احسان جهت تامین جهیزیه برای زوج های کم بضاعت،پویش مشق احسان جهت تامین لوازم و تحریر، پویش چرخ زندگی برای تامین لوازم توان بخشی به معلولین جسمی و ذهنی
پویش مردمی روادید بهشت جهت اعزام زایر اولی ها، پویش لیگ احسان، پویش به وقت احسان
و پویش مردمی ققنوس را از مهمترین پویش های مردمی اعلام کرد.