اقتصادی

پرداخت غرامت امریکا بخاطر تحریم اقتصادی مطالبه ملی است

محسن رضایی صبح امروز و در اولین جلسه کشوری برنامه ریزی یوم الله ١٣آبان که در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزارشد، با اشاره به حمله موشکی و پهپادی یمنی‌ها به آرامکو اظهار کرد: آنها می گویند حملات به آرامکو کار انصارالله نبوده است، البته هیچ سند و مدرکی هم ندارند؛ برای حفظ آبروی شأن باید بگویند این اقدام از سوی یک کشور بزرگ منطقه بوده است.

وی ادامه داد: آنها صبح تا شب یمن را بمباران می کنند، بخاطر اقدامات عربستان بیش از ٢٠٠هزارنفر از مردم یمن دچار وبا هستند و از گرسنگی رنج می برند و از بسیاری از امکانات اولیه محروم هستند. آیا مردم یمن حق واکنش وعکس العمل در برابر این تجاوزات را نداشتند،؟

رضایی خطاب به عربستان و آمریکا و همپیمانانش گفت: مشکل شما این است که قدرت شهادت طلبی را نمی‌فهمید و شما دست خدا را دست کم گرفته‌اید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: خیلی ها می‌گویند شاید ترامپ دور دوم رای نیاورد و این تحریم‌ها برداشته شود و ما به آن دوران برگردیم، من معتقدم چنین چیزی نیست.

وی افزود: اگر دموکرات‌ها هم روی کار بیایند ما مبارزه‌مان با آمریکا ادامه پیدا می‌کند چون دشمنی آنها با ماعلنی‌تر شده و ادامه خواهد داشت.

رضایی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر اگر آمریکایی‌ها فردی مانند ترامپ را روی کار نیاورند ما دوباره حادثه گذشته را تکرار نمی‌کنیم و دوباره معلوم نیست که به برجام برگردیم. ما برجام راپشت سرگذاشته ایم و شرایط جدیدی فراتر از برجام می‌خواهیم تا مطمئن شویم دوباره این همه خسارت از تحریم‌ها، به ایران وارد نشود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: حداقل آمریکاییها اگر بخواهند ما به برجام برگردیم ، نه تنها خودشان باید به برجام برگردند بلکه باید ۵٠ میلیارد دلار هزینه تحریم‌های اقتصادی را به ما بدهند.

وی با بیان اینکه ادبیات سیاسی، سیاست خارجی و نحوه مواجهه و مبارزه ما با آمریکا وارد مرحله جدیدی شده است، گفت: دیپلماسی ما نیز باید وارد مرحله جدیدی شود. امروز سیاست خارجی ما در مقابل آمریکاییها باید در چارچوب بیانیه گام دوم باید ترسیم شود.