اجتماعی

شاخ و شانه کشیدن رییس دستگاه قضا برای مفسدان

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه در آیین افتتاحیه بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه با بیان اینکه امروز پرچم «مبارزه با مفاسد» در دست مقام معظم رهبری است و بنده و همکاران سربازان ایشان هستیم، اظهار داشت: پرچم مقاومت نیز امروز در دستان مقام معظم رهبری قرار دارد و همه ما سربازان ایشان هستیم.

وی افزود: امروز عده‌ای می‌گویند مگر می‌توان با مفسدان و ثروت اندوزان و قدرتمندان مبارزه کرد؛ باید بگویم که آری می‌شود. این انقلاب ریشه در خون پاک شهدا دارد و خداوند از خون‌ها نمیگذرد و ما هم نمی‌گذاریم خون این شهدا پایمال بشود.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر مبارزه قاطع با فساد اظهار کرد: دست کسانی که به بیت المال دست درازی کرده‌اند را نه از مچ بلکه از بازو قطع می‌کنیم.

وی ادامه داد: راهبرد دشمن در شرایط کنونی بیان فساد در جامعه و ناامید کردن مردم است و متاسفانه عده‌ای هم این راهبرد را در داخل دنبال کرده اند. بیان فساد اعتمادآور نیست، مبارزه با فساد اعتمادآور است. دزد دزد گفتن اعتماد نمی‌آورد، مبارزه با دزدان اعتماد ایجاد میکند.

آیت‌الله رئیسی گفت: امروز راهبرد ما این است که در مقابله بافساد کار با جدیت دنبال شود و مبارزه با فساد را ادامه خواهیم داد تا این وضعیت خاتمه یابد.

وی در پایان با بیان اینکه مطالبه مقام معظم رهبری از روسای سه قوه اصلاح ساختار فسادزا به ساختار فسادزدا است، اظهار کرد:امیدوارم مردم احساس اجرای عدالت را داشته باشند.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به فضای کشور اشاره کرد و گفت: پس از ساقط کردن پهپاد امریکایی، فضای کشور، فضای مقاومت و ایستادگی برابر زورگویان و نه فضای مذاکره شد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و در آستانه اربعین حسینی، عاشورا  را یک حرکت برنامه ریزی شده عنوان کرد و گفت: از ابتدا تا انتهای این حماسه بزرگ عقلانیت، تدبیر و حساب شدگی بوده و برای تمامی اعصار و ادوار درس اموز و الهام بخش است.

وی با بیان اینکه اربعین نماد و پرچمی است که پیام‌های عاشورا را به عصر‌ها و نسل‌ها منتقل می‌کند، اظهار کرد: اربعین نمادی است که به همه افراد و نسل‌ها بیاموزد که به هیچ عنوان نباید چهره زیبای دین با فساد و ظلم آلوده شود.

آیت‌الله رئیسی افزود: قداست نظام مقدس جمهوری اسلامی در پرتو قدوس می‌باشد و ولایت فقیه همان ولایت رسول الله و ائمه اطهار (ع) است و این به لحاظ ساختاری به همه سطوح قداست می‌دهد.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: تمام لایه‌های نظام جمهوری اسلامی لازم است به باید و نباید‌های دین عمل کنند. هر حکمی که مطابق با شریعت و دین نباشد اجرش ساقط است.

وی با بیان اینکه هر عامل و مجری در نظام باید قدسی عمل کند، اظهار کرد: همه مسئولان نظام و مدیران از وزیر و نماینده و قاضی  باید عملشان جلوه قداست داشته باشد.

رییس قوه قضاییه گفت: قداست نظام ایجاب می‌کند اجرای عدالت با جدیت انجام شود و امروز اجرای عدالت سخن از یک عدالت ثبوتی نیست بلکه عدالت اثباتی است.

وی ادامه داد: اجرای عدالت باید در میدان عمل صورت گیرد و مردم آن را احساس کنند.

آیت‌الله رئیسی گفت: از جلوه‌های مهم قداست جاودانگی و ماندگاری آن است و امروز رمز ماندگاری شهدا اتصالشان به حماسه عاشورا است و امکان ندارد خون شهدا ضایع شود. شهدایی که برای جهل زدایی جانشان را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند که اجرای عدالت اقدامی ناشدنی است، اظهار کرد: اجرای عدالت امری شدنی است، همانگونه که کسی باورش نمی‌شد برادران سپاه بتوانند پهپاد آمریکایی را با به روزترین امکانات در آسمان سرنگون کنند، قطعا ما هم می‌توانیم عدالت را در این نظام مقدس اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: همانگونه که شما پاسداران کمر داعش را در منطقه شکستید و پیشتر عده‌ای به غلط باور نداشتند و چه خوب مقتدای ما فرمودند که جنس این‌ها جنس حرکت صهیونیستی و آمریکایی است و شما با مقاومت و ایستادگی این حرکت را در منطقه از بین بردید.

آیت‌الله رئیسی  با بیان اینکه حضرت آقا فرمودند در بحث سوریه “دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم”، گفت: این اقدام شما و این مقاومت در منطقه برای بسیاری قابل تصور نبود و شما ظرفیت‌ها را پای کار آوردید و جهان را مبهوت کار خودتان نمودید و قطعا ما هم می‌توانیم همچون شما در عرصه اجرای عدالت دست مفسدان اقتصادی را از بیت المال قطع کنیم.

وی افزود: در داخل کشور آن زمان که تهدیدات نظامی مطرح شده، بعضی می‌گفتند نیرو‌های مسلح در برابر تجهیزات نظامی دشمن چه می‌خواهد انجام دهد، اما رزمندگان با اقتدار و مقاومت و خلاقیت پهپاد آمریکایی را سرنگون کردند و به جهانیان نشان دادند که این استکبار قدرتی پوشالی دارد و شعار” ما می‌توانیم” را در عرصه نظامی به همگان اثبات کردند.

رییس قوه قضاییه گفت: دشمنان به دلیل استیصال خود برابر جبهه مقاومت و همچنین قدرت روزافزون سپاه، این نهاد مقدس را به عنوان گروه تروریستی نامیده اند و حال آنکه هرگز نمی‌توانند در برابر امواج خروشان مقاومت دوام آورند.

وی با بیان اینکه شما رزمندگان اسلام پیام انقلاب را به کشور‌های منطقه صادر کردید، ادامه داد: امروز در یمن مقاومت پنج سال است که در برابر تمام فشار‌ها ایستاده است و به پیروزی‌های خوبی هم دست یافته است.