اجتماعی

یک تجمع اعتراضی اقتصادی دیگر در برابر مجلس

از صبح امروز سهام‌داران بازار پایه فرابورس ایران در اعتراض به تغییر مقررات این بازار در مقابل مجلس تجمع کرده‌اند.

 از صبح امروز سهام‌داران بازار پایه فرابورس ایران در اعتراض به تغییر مقررات این بازار در مقابل مجلس تجمع کرده‌اند.

در روزهای اخیر برخی از نمایندگان مجلس نیز به این موضوع ورود کرده و خواهان تجدید نظر در خصوص این مقررات شدند؛ در همین راستا احمد مازنی، نماینده مردم تهران در مجلس خواهان پاسخگویی دست اندرکاران شرکت فرابورس و سازمان بورس به سهامداران متضرر این بازار شد.

این نماینده مجلس عنوان کرده بود که «شیوه حکمرانی مردم سالاری ایجاب می‌کند که دولت و دستگاه قضایی نسبت به اعتراضات سهامداران زیان‌دیده بی‌تفاوت نمانند.»

وی می‌گوید ادعای برخی سهامداران آن است که تغییر قانون بازار پایه با وجود برخی مفاد قابل انتقاد آن می‌توانست در فضا و بستر آرامی صورت گیرد، اما به دلیل اجرای شوک‌برانگیز و یک‌سویه آن از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، موجب زیان وسیع و گسترده ده‌ها هزار نفر از سهامداران خرد به میزان ۳۰ الی ۴۰ هزار میلیارد تومان شده است.

مازنی با تاکید بر اینکه لازم است نهادهای متولی با توجه به مسئولیت خود نسبت به بررسی صحت ادعای سهامداران زیان‌دیده اقدام کنند، عنوان کرد: « این بررسی در راستای این است که در صورت وقوع تخلف یا رفتار مجرمانه از هر سو، نسبت به اصلاح آن و جبران خسارات مردم سهامدار اقدام شود.

MALBAKHTEBURSS1.jpg

در همین خصوص محمد حسن‌نژاد، نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی نیز در بین معترضان حاضر شد و ضمن دلجویی از آنها و انتقاد به فرآیند صورت گرفته توسط سازمان بورس، عنوان کرد: «بنده در مدت اخیر پیگیری‌های فراوانی را انجام دادم و به زودی وزیر اقتصاد به صحن مجلس به منظور انجام توضیحات در این خصوص خواهد آمد. همچنین شب گذشته با آقای محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار صحبت کردم و ایشان نیز برای انجام پاره‌ای از توضیحات به مجلس خواهند آمد.»

وی در این تجمع وعده پیگیری مطالبات سهام‌داران را داد و آنها را به آرامش دعوت کرد.