اجتماعی

یک کلاهبرداری محیرالعقول ارزی

در بیست و هشتم شهریورماه امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از شعبه ۱۱ دادسرای ناحیه ۵ تهران برای شناسایی متهمان آن به دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

مالباخته پس از حضور در دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری به کارآگاهان، گفت: در جزیره کیش مغازه پوشاک دارم، مردی که شلوار کردی بر تن داشت و مدعی بود که عراقی است به همراه خانمی که اظهار می کرد همسرش است برای خرید به مغازه ام در جزیره کیش آمدند. پس از خرید و کمی گفت و گو اعلام کردند که در کار خرید و فروش ارز هستند و می توانند ارز را به قیمت بیشتر از قیمت واقعی بازار از من بخرند و به ازای آن پول نقد رایج کشور به من تحول دهند.

بیشتر بخوانید:

شاکی ادامه داد: گفت و گوهایمان ادامه داشت تا اینکه نظرم را جلب کردند و قرار شد که مقداری دلار که در اختیار داشتم به آنها تحویل و به ازای آن وجه نقد دریافت کنم و در نهایت با توجه به اینکه دلارها در منزلم در شهر تهران بود، قرار ملاقات را در شهر تهران گذاشتیم.

این فرد افزود: قرار شد که همدیگر را در اتوبان اشرفی اصفهانی ملاقات کنیم. در روز ملاقات حدود هفت هزار دلار تهیه کردم و بر سر قرار در اتوبان اشرفی اصفهانی حاضر شدم و مرد عراقی به همراه ۳ نفر دیگر در محل قرار آمدند. دلارها را به آنها تحویل دادم و آنها نیز یک چمدان شیشه ای و چوبی که حاوی اسکناس یکصد هزار تومانی نو و بسته بندی شده بود، از چمدان بیرون آوردند و به من نشان دادند. پس از تحویل گرفتن چمدان از یکدیگر جدا شدیم.

مالباخته بیان داشت: پس از رفتن آنان چمدان را باز کردم و دیدم زیر بسته های اسکناس کاغذ باطله گذاشته شده است.

سردار لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام خبر فوق اظهار داشت:در پایش های اطلاعاتی متهم اصلی پرونده و همسرش به علاوه سه همدست دیگر وی شناسایی و مشخص شد که کلیه متهمان اهل و ساکن شهرستان ارومیه هستند.

وی با بیان اینکه در پایش های اطلاعاتی به دست آمد که متهمان به همدستی یکدیگر در چندین نوبت در شهر تهران و سایر استان‌ها اقدام به کلاهبرداری به همین شیوه کرده اند، تصریح کرد: با اخذ نیابت قضائی تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به شهرستان ارومیه اعزام و موفق شدند متهم اصلی پرونده را دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به تهران منتقل کنند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه در این پرونده متهمان ۱۵ میلیارد ریال از مالباخته کلاهبرداری کرده اند، افزود: با دستور قضائی متهم پرونده برای کشف سایر جرائم مشابه و دستگیری همدستانش در اختیار پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.