اجتماعی اقتصادی

بیانیه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی درباره خسارت به شعب بانک‌ها

بیانیه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی درباره حوادث اخیر و خسارت به شعب بانک‌ها منتشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، «شورای هماهنگی بانک‌های دولتی​» بیانیه‌ای را با توجه به حوادث اخیر و ایجاد خسارت به برخی از شعب و دستگاه‌های ATM بانک‌ها منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بزرگترین سرمایه نظام بانکی هر کشوری، اعتماد مردم آن کشور به این رکن مهم اقتصاد، به عنوان شریان حیاتی جمع‌آوری و تخصیص بهینه منابع در راستای توسعه کشور است. شبکه بانکی کشور افتخار دارد که با وجود تمامی محدودیت‌های بین‌المللی و چالش‌های اقتصادی و اجتماعی گوناگون، همواره تلاش خود را صرف افزایش ثروت و رفاه جامعه و گره‌گشایی از مشکلات ریز و درشت. سازمان‌ها، شرکت‌ها، اصناف و تمامی شهروندان سرافراز ایران کند.

در این راستا، حمایت از تولید ایرانی، تجارت کالاهای اساسی و مورد نیاز، تأمین مسکن و جهیزیه، تسهیل اشتغال، ازدواج و کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی و همچنین کمک به عبور از بحران‌های طبیعی مانند سیل و زلزله، مهمترین مأموریت بانک‌های کشور در سال‌های اخیر، به ویژه در سال رونق تولید بوده است. درست به همین دلیل است که در سال‌های اخیر دشمنان و بدخواهان امنیت، رفاه و توسعه کشور، از هیچ کوششی برای ضربه زدن به نظام بانکی دریغ نکرده و به انواع اقدام‌های شرارت‌بار از تحریم کامل بانک‌های کشور گرفته تا حملات سایبری مستمر و گسترده و همچنین تبلیغات منفی و ناامیدکننده متوسل شده‌اند تا مانع از کارآمدی و نقش‌آفرینی شبکه معظم بانکی کشور شوند.

اما به فضل الهی، مدیریت بیش از یکصد میلیون حساب بانکی متعلق به حدود پنجاه میلیون شخص حقیقی و حقوقی، به گونه‌ای که تمامی تراکنش‌ها و نقل و انتقالات در کسری از دقیقه انجام شود، دستاورد مهم تلاش شبانه‌روزی کارکنان متعهد و خدوم نظام بانکی کشور بوده است که البته به دلیل وجود محدودیت‌ها و تبلیغات نادرست، امکان انعکاس کامل این دستاوردها در رسانه‌ها هیچگاه فراهم نشده است. اکنون در چهلمین سال رشد و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، خداوند متعال را شاکریم که بار دیگر توفیق عبور از چالشی بزرگ را به مردم شریف و مسئولان خدمتگزار ایران عنایت فرمود.

چالشی که نتیجه ماه‌ها برنامه‌ریزی و مقدمه‌چینی دشمنان کوچک و بزرگ، از جمله آمریکای جهانخوار، رژیم صهیونیستی غاصب و ایادی و عوامل منطقه‌ای آنان و فریب‌خوردگان داخلی بوده که در انتظار فرصتی مناسب برای برافروختن آتش فتنه‌ای گسترده بودند و در روزهای اخیر نیز از هیچ تلاشی برای ضربه‌زدن به نظام، از جمله شعب بانک‌ها فروگذار نکردند. اما با تدابیر مسئولان ارشد و جانفشانی نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و همچنین هوشمندی مردم شریف و جداسازی صف و معترضین از اخلال‌گران و آشوبگران قانون‌شکن، بحمدالله آرامشی مناسب برقرار و زمینه انجام فعالیت‌های عادی اقتصادی همچنان فراهم است.

در این راستا، شبکه بانکی کشور با وجود تحمل خساراتی سنگین از جمله آتش‌سوزی کامل، تخریب و آسیب‌دیدگی ساختمان‌های خودپردازها و اثاثیه و سرقت اموال، که ثروت عمومی کشور بوده و متعلق به تمامی آحاد مردم است از همان ابتدای امر، تمامی همت خود را مصروف عدم توقف خدمتگذاری به مشتریان کرده و اکنون نیز با بازسازی شعب، استقرار شعب سیار و انتقال برخی عملیات به شعب دیگر، با ظرفیت کامل در خدمت شهروندان سربلند سراسر کشور است.

وظیفه خود می‌دانیم از پشتیبانی مسئولین محترم، صبوری مردم بزرگوار تلاش همکاران و همکاری تمامی ارکان نظام برای بهبود عملیات بانکداری، سپاسگزاری کرده و سربلندی کشور و توسعه اقتصادی آن را از خداوند بزرگ مسئلت کنیم.