اقتصادی

رشد ۱۰ درصدی شکایت‌ها از آغاز اجرای طرح نظارت بر بازار

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ درصد رشد میزان شکایت‌های مردمی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم، گفت: از زمان آغاز اجرای طرح میزان رشد تشکیل پرونده‌ها نسبت به قبل از آن ۱۰ درصد رشد داشته است.

مال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۴ آذر) گفت: از زمان آغاز اجرای طرح نظارت ویژه بر قیمت اجناس و کالاها در مدت ۹ روزی که این طرح اجرا شده است نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی در تشکیل پروند‌ه‌ها داشته‌ایم.

وی افزود: آثار تشدید نظارت‌های خود و سازمان‌های دیگر بر بازار کاملاً مشهود است. 

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: سامانه‌های تلفنی، پیامکی و گشت‌های نظارتی از سوی سازمان تعزیرات حکومتی نشان‌دهنده رشد بیش از ۴۰۰ درصدی میزان ثبت شکایت‌ها در مدت مشابه سال قبل است.

انصاری خاطرنشان کرد: از زمان آغاز اجرای طرح و در طول ۹ روز گذشته ما شاهد رشد پرونده‌ها به میزان حدود ۱۰ درصد نسبت به پیش از آغاز طرح بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: نظارت‌ها در بازار تشدید شده و مداخله دستگاه‌های نظارتی بیشتر شده است اما قطعاً محتمل است که در روزهای آینده ممکن است با انباشت زیادی از تقاضا و شکایت‌های مردمی مواجه شویم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در طول یک سال بیش از یک میلیون پرونده نظارتی در سازمان تعزیرات تشکیل می‌شود و ممکن است در سال جاری این میزان بیشتر شود.

انصاری گفت: تشکیل شعب ویژه در سازمان تعزیرات برای رسیدگی به شکایت‌های مردمی یکی از اقدامات این سازمان است.