اقتصادی

مدیر عامل : در بودجه سال آینده به توسعه منطقه ویژه لامرد توجه خاص شده است

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: در راستای توجه دولت برای پیشبرد اهداف توسعه ای در لایحه بودجه سال آینده، سازو کارها و تمهیدات قانونی بمنظور تسریع در توسعه این کانون راهبردی صنعتی کشور مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش آژانس خبری تحلیلی آزاد و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، «دکتر فریدون فدایی دولت» در نشست مشترک با کارشناسان سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: برغم همه تنگناها و مسایل موجود به دلیل نقش برجسته ای که صنایع بزرگ مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در رشد اقتصاد ملی ایفا می کنند راهکارهای گوناگونی برای تسهیل فعالیت در این منطقه در لایحه بودجه ارایه شده به مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است.
به گفته این مقام مسئول استفاده از منابع در اختیار بانک ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، تعاونی و نهادهای غیر دولتی از جمله مواردی است که می تواند زمینه جذب حداکثری سرمایه در این کانون صنعتی را فراهم کند.
این مدیر صنعتی با اشاره به ظرفیت های مجموعه متبوعش تصریح کرد: مشوقها و معافیتهای مالیاتی و گمرکی جهت سرمایه گذاری های خرد و کلان، فراهم بودن زیرساختها و امکانات زیربنایی اعم از آب، برق، گاز، محورهای مواصلاتی، ارتقاء زیرساختهای ارتباطی-مخابراتی، فعال بودن گمرک ، دسترسی به بنادر تخصصی پارس و پارسیان و مهم تر از آن دسترسی آسان به خوراک مورد نیاز صنایع بزرگ تولیدی سبب شده است تا سرمایه گذاران برای مشارکت در طرح های کلان ابراز آمادگی کنند و در این مسیر گام های بلندی برداشته شده است.
فدایی دولت شتاب گیری روند فراهم آوردن تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری در مدت کوتاه تصدی مسئولیتش را خاطر نشان کرد و در ادامه گفت : با رایزنی و مکاتبه با مسئولان و حمایت سازمان بالادستی و مسئولان برنامه و بودجه، پروژه‌های جدید درمانگاه و آتش نشانی، توسعه فضای سبز و روشنایی و سایر ابنیه و تجهیزات مورد نیاز در مرحله مناقصه است که با عملیاتی شدن آنها شاهد جهش در ارتقای کمی و کیفی زیر ساخت های این منطقه خواهیم بود.
این مقام مسئول افتتاح فاز نخست مجتمع آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد با حضور رییس جمهور در آینده نزدیک را سرآغاز شکوفایی این منطقه و نقش آفرینی بیش از پیش در توسعه اقتصاد کشور برشمرد و افزود: برای تامین مسکن مورد نیاز متخصصان و کارکنان فعال در آلومینیوم و سایر صنایع بزرگ مستقر در منطقه از هم اکنون رایزنی هایی با طاهرپور مدیرعامل سالکوانجام شده که مقرر شد شهرک مسکونی منطقه ویژه – آلومینیوم با بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی در مساحتی بالغ بر ۲۰۰ هکتار طی سه فاز احداث شود. که این رایزنی ها و نشست نتایج مثبت و محسوسی در پی داشته است.

مجری طرح صنایع انرژی بر لامرد و پارسیان گفت: با بهره گیری از تجربیات توسعه نامتوازن برخی مناطق صنعتی و برای اجتناب از مواجه شدن با تبعات منفی ناشی از بی توجهی به شاخص ها و مولفه های اجتماعی و فرهنگی رایزنی هایی برای احداث شهرک مسکونی حد فاصل شهر لامرد با سایت صنایع انرژی بر انجام شده است. فدایی دولت ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری آلومینیوم جنوب و مدیریت منطقه ویژه اقتصادی لامرد بزودی شاهد اجرایی شدن عملیات احداث این شهرک مسکونی در زمینی نزدیک به ۲۰۰ هکتار و برخوردار از امکانات فرهنگی، خدماتی، هنری، رفاهی ، ورزشی و سایر بخش های مورد نیاز برای استقرار و آسایش کارکنان و فعالین صنایع مختلف در این منطقه باشیم
تامین خودروهای آتش نشانی و ون ، اخذ مجوز ایجاد شهرک تامین و دپوی محصولات تره و بار و خشکبار با هدف صادرات صادرات به کشورهای خارجی ، صدور مجوز در زمینه تولید ارز دیجیتال، شرایط مطلوب اقلیمی برای تولید انرژی خورشیدی و مجاورت با دو فرودگاه بین المللی لامرد و خلیج فارس از جمله مزیت هایی است که از منظر مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد می تواند در آینده نزدیک منجر به رشد فراگیر و فزاینده این منطقه شود.
شایان ذکر است کارشناسان اعزامی از سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن بازدید میدانی از سایت صنایع انرژی بر لامرد از نزدیک در جریان پیشرفت های این کانون راهبردی قرار گرفتند و بر نقش آفرینی منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای تحقق برنامه های اقتصادی دولت در راستای کاستن از اتکا بودجه به نفت تاکید کردند.
منطقه ویژه اقتصادی لامرد از زیرمجموعه های سازمان ایمیدرو در جنوب استان فارس واقع شده است.