اقتصادی

یک مقام مسئول:
احداث شهرک حمل و نقل لامرد فارس در دستور کار قرار دارد

معاون حمل و نقل جاده ای استان فارس گفت: ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی لامرد و جهش در میزان ترابری ، فرصت مناسبی برای ارتقاء شاخص های این عرصه ایجاد کرده و بر همین اساس راه اندازی شهرک حمل و نقل لامرد در دستور کار است.
به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، «علی یزدانی» معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس در نشستی با مسئولان منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده همزمان با بهره برداری از فاز نخست آلومینیوم جنوب میزان تردد و حجم استفاده از ناوگان زمینی از رشد فزاینده ای برخوردار می شود و به همین دلیل ضروریست در ایجاد شهرک حمل و نقل لامرد تسریع شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : شهرک حمل و نقل واقع در جوار منطقه ویژه اقتصادی لامرد با مساحت ۱۲ هکتار و با کاربری‌های پارکینگ عمومی و موقت، استراحتگاه رانندگان، مجتمع های کارگاهی و تعمیرگاهی و بخش هایی جهت استقرار دفاتر شرکتهای حمل و نقل برای صدور بارنامه ها و ارائه خدمات در واحدهای مرتبط پیش بینی شده است .

وی اضافه کرد: در تعامل با مدیریت ارشد منطقه و همچنین مجموعه مدیریتی شهرستان لامرد برای تکمیل حلقه ارتباطی چرخه تولید و صادرات در زمینه توسعه زیر ساختی حمل و نقل و کارآمدتر کردن این بخش می کوشیم.
یزدانی با تاکید بر اهمیت و ضرورت استفاده از ظرفیت انجمن های صنفی حمل و نقل ، اظهار کرد: حدود ۱۰۰۰ ناوگان باری و مسافری، ۱۲۰۰ راننده باری و مسافری و ۱۲ شرکت باربری در حوزه حمل و نقل شهرستان لامرد فعالیت دارند که این ناوگان کارآمد می تواند صادرات محصولات و حمل مواد اولیه و تجهیزات لازم منطقه ویژه اقتصادی لامرد را پشتیبانی کند.

در این نشست، دست اندرکاران منطقه ویژه لامرد به ارائه توضیحاتی از جانمایی بخش‌های حمل و نقل در سایت انرژی بر پرداختند و مقرر شد نشست‌ها و هماهنگی های لازم برای فعال شدن شهرک حمل و نقل در جوار منطقه ویژه لامرد انجام شود.