اجتماعی

شیراز میعادگاه رایزنی اهم مسایل حقوقی شهرداری های کلانشهرها

هجدهمین نشست مشترک مدیران و قضات عالی رتبه دیوان عدالت اداری و مدیران حقوقی شهرداری‌های کلانشهر‌های کشور ۲۷ و ۲۸ آذر ماه به میزبانی کلانشهر شیراز برگزار می‌شود.
شیراز میزبان مدیران و قضات عالی رتبه دیوان عدالت اداری

مدیر کل حقوقی شهرداری شیراز با اعلام این خبر گفت: این نشست با هدف تسهیل و تمهید شرایط برای ارتقای همکاری بین بخشی درکلانشهر شیراز برگزار می‌شود.

عبدالحمید ناصرپور افزود: همزمان با این نشست بیست و نهمین نشست مدیران حقوقی شهرداری‌های کلانشهر‌های کشور با حضور ۱۸ کلانشهر در راستای تعامل و هم افزایی برای ایفای وظایف و مسئولیت‌های ذاتی و استفاده بهینه از رهیافت‌های نوین در این عرصه برگزار می‌گردد.

این مقام مسئول بررسی حریم و تداخلات مرزی ناشی از اجرای قانون تقسیمات کشوری، رایزنی پیرامون بررسی آثار ماهیتی آرای صادر شده از سوی شعب دیوان عدالت اداری و هم اندیشی برای هماهنگی ارکان قضایی و ادارات کل شهرداری کلانشهر‌ها را در زمره اهم محور‌های این نشست بر شمرد.

ناصرپور به عزم متولیان حقوقی شهرداری‌ها بر حفظ و کرامت و صیانت از حقوق عامه شهروندان و در عین حال استیفای حقوق شهرداری‌ها برای فراهم شدن بستر بهبود کمی و کیفی خدمات از سوی این مجموعه مردمی تأکید کرد.

او در پایان گفت: اجرای صحیح و عاری از حاشیه طرح‌های عمرانی و خدماتی شهرداری‌ها منوط به رعایت قوانین مربوط به شهرداری توسط مدیران و هماهنگی با مدیران حقوقی است که از رهگذر برپایی چنین نشست‌های مشترکی زمینه تحقق این مهم فراهم می­شود.