فرهنگی

خیابانی در تهران به نام شاعر بوشهری نامگذاری می شود

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تهران گفت: با توجه به مراتب خدمات دکتر “سید جعفر حمیدی” شاعر و محقق استان بوشهر و مطالبات اهالی علم و ادب و فرهنگ ،یکی از خیابانهای تهران به نام وی نامگذاری می شود.

دکتر محمد جواد حق شناس پنج شنبه شب در آیین نکوداشت “سید جعفر حمیدی” که در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران برگزار شد،افزود: تقویت حس تعلق و رویکرد بازگشت به محله به عنوان هسته اصلی زندگی و تقویت بخشیدن به شاخص های زندگی در بوم های جمعیتی از مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

این فعال سیاسی و فرهنگی ادامه داد: زیبنده نیست امثال کیارستمی و سایر هنرمندان و ادیبان در کلانشهر بزرگی نظیر تهران حتی برای ساکنان واحدهای مسکونی مجاور ناشناخته بمانند و این گنجینه های پر بها به عنوان الگوهای ارزنده به جامعه و بخصوص نسل جوان معرفی نشوند.

در این نشست علی بابا چاهی از شاعران کشور پیرامون مراتب علمی و ادبی دکتر سید جعفر حمیدی گفت: آشنایی من با دکتر حمیدی به دوران تدریس در دبیرستان داریوش کبیر شهر بوشهر بر می گردد و در آنجا متوجه نبوغ وی در شعر و همچنین برخورداری این انسان شریف از خصلت های والای انسانی شدم.

در این مراسم که به همت منطقه ۲ شهرداری تهران برگزار شده بود جمع زیادی از شخصیت های فرهنگی، هنری و ادبی استان بوشهر و کشور حضور داشتند و شماری از شخصیت های ادبی و فرهنگی استان بوشهر به بیان دیدگاههای خود در خصوص نقش و جایگاه این شاعر فرهیخته پرداختند.

دکتر حمیدی نیز در این مراسم از برپایی این آیین ابراز خرسندی کرد و آرزو نمود شرایط بهتری برای رشد و نضج ادب و شعر فارسی در کشور فراهم شود.

رونمایی از کتاب ” فرهنگ واژه های بوشهری” و اجرای برنامه موسیقی محلی توسط گروه لیان از دیگر برنامه های این آیین بود.

به گزارش آژانس خبری تحلیلی آزاد دکتر حمیدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران و در شمار مشاهیر فرهنگی و علم و ادب ایران زمین محسوب می شود.