اقتصادی

تقدیر مدیر عامل سالکو از بانک صادرات ایران

مدیر عامل مجتمع آلومینیوم جنوب (سالکو) گفت: نظام بانکی و به ویژه بانک صادرات ایران نقش ارزشمند و موثری در برپایی این صنعت عظیم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد داشته است.

 به گزارش آژانس خبری تحلیلی آزاد” شهریار طاهر پور” چهارشنبه در نشست مطبوعاتی در لامرد فارس افزود: برای استقرار صنعت آلومینیوم ، بانک صادرات و ایمیدرو نقش تعیین کننده ای داشته و انتظار می رود این همکاری در زمینه طرح های توسعه ای آلومینیوم جنوب و صنایع پایین دست آن در منطقه ویژه اقتصادی لامرد بیش از گذشته باشد.

وی با تاکید بر ادامه همکاری مجموعه متبوعش با بانک صادرات و سایر تامین کنندگان منابع مالی صنایع بزرگ اضافه کرد: رویکرد مثبت و سازنده نظام بانکی در شرایط فعلی می تواند راهگشای حل مشکلات و چالش هایی باشد که به دلیل تحریم های  ناعادلانه  با آن مواجهیم و با وفاق و هم افزایی همه سازمانها و مراکز فایق آمدن بر مشکلات دور از دسترس نیست.

طاهرپور با اشاره به سرمایه گذاری یک و دو دهم میلیارد دلاری در فاز نخست کارخانه الومینیوم جنوب اظهار کرد: ۵۲۰ مگاوات برق موردنیاز کارخانه آلومینیوم جنوب در فاز نخست می باشد که ۳۰۰ هزار تن بطور کامل وارد مدار تولید شود و از آنجاییکه در حال حاضر ۲۰۰ مگاوات برق از خط عسلویه لامرد تامین شده است لذا این امکان وجود دارد که ۸۶ دیگ به مرور وارد مدار تولید شوند.

این مقام مسئول   ضمن بیان ارقام و آماری در زمینه  این کارخانه ،پیرامون غنای دانش فنی، خلق ارزش افزوده،  حرکت در مسیر اشتغال و توسعه پایدار مطالبی عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این کارخانه زمینه اشتغال پایدار برای شمار زیادی از متخصصان و متقاضیان کار فراهم می شود و با تکمیل  این مجتمع کشور به عنوان یکی از تولید کنندگان مهم  تولید این فلز در سطح منطقه تبدیل می شود.

بر پایه  گفته های  وی این کارخانه قصد دارد با تولید شمش های آلومینیوم باکیفیت در بازارهای خارجی رقابت کند و همچنین ۱۵۰ هزار تن  از شمش الومینیوم در صنایع پایین دست استفاده شود.

شایان ذکر است در اواخر آذر ماه  سال جاری عملیات تولید کارخانه احیا مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب آغاز شد و روز گذشته نیز نمونه گیرى از اولین مذاب تولید شده سلول های احیا با تکنولوژى ٤٣٠ کیلو آمپر در شرکت آلومینیوم جنوب به اجرا در آمد

قرار است فاز نخست این مجتمع بزرگ در آینده نزدیک  به بهره برداری برسد.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس و در مجاورت کانونهای انرژی میزبان صنایع بزرگی نظیر آلومینیوم، پتروشیمی، نیروگاه و سایر  صنایع راهبردی است.