سیاسی

تکذیب لغو نشست مجمع مصلحت به دلیل آلودگی هوا

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کمیسیون مشترک حقوقی، سیاسی، دفاعی و اقتصاد کلان مجمع ادامه لوایح مرتبط با FATF را بررسی می‌کند.

 مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لغو جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل آلودگی هوا،گفت: کمیسیون مشترک حقوقی _سیاسی _ دفاعی واقتصاد کلان مجمع امروز ساعت ۱۳ الی ۱۵ ادامه جلسات پیشین خود را درباره بررسی نهایی لوایح مرتبط با FATF‌ را در دستور کار خود دارد.

اخبار سیاسی– او ادامه داد: امروز فقط جلسه مجمع تشخیص تعطیل شده است، من هم علت دقیق این تعطیلی را نمی‌دانم  اما این خبر که جلسات مجمع به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده است، صحت ندارد زیرا در این صورت جلسه کمیسیون هم تعطیل می‌شد در حالی که این اتفاق نیفتاد.

انصاری درباره چرایی تعطیلی جلسه امروز مجمع گفت: احتمال می‌دهم که چون دستور آماده‌ای برای طرح در جلسه امروز وجود نداشت این جلسه لغو شده است، چراکه جلسات مربوط به این لوایح ابتدا باید درون کمیسیون های تخصصی برگزار شود، حتی اگر این کمیسیون هم به جمع بندی می‌رسید فرصت اعلام نتایج و تکثیر آن به اعضا وجود نداشت. ظاهرا دستور کار دیگری هم مطرح نبود به همین دلیل جلسه امروز مجمع برگزار نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که بررسی این لوایح به چه روزی موکول شده است؟ بیان کرد: طبق آئین نامه اگر کمیسیون مصوبه ای را نهایی کند، مصوبات برای دبیرخانه و رئیس فرستاده خواهد شد و در دستور کار مجمع قرار می‌گیرد، اما مشخص نیست که امروز این کمیسیون به جمع بندی برسد.

او ادامه داد: طبق قاعده اگر کمیسیون به جمع‌بندی نهایی در این باره برسد در دستور کار جلسه بعد مجمع قرار خواهد گرفت، طبق آئین نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اگر طی یکسال موضوعی در  این مجمع، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان دارای اختلاف باشد و مجمع نظر خود را ارائه ندهد، نظر شورای نگهبان حاکم خواهد شد لذا اگر در رابطه با  CFT هم  ما این فرصت را از دست دهیم، رد شده تلقی خواهد شد.

انصاری افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ارائه گزارش تخصصی کمیسیون در این باره رای خواهد داد، معتقدم که مجمع باید نظر خود را حداکثر تا ۱۰ الی ۱۵ روز آینده  ارائه کند.