اجتماعی

امام جمعه دیر بوشهر: مطالبات عمومی با جدیت از مجاری قانونی پی گیری شود

امام جمعه بندر دیر از توابع استان بوشهر گفت: مطالبات عمومی و برحق مردم لازم است در چارچوب قوانین و رعایت همه جوانب اما در عین حال با جدیت و تا حصول به نتیجه پی گیری شود.

حجت الاسلام “سید علی حسینی بوشهری” در  جمع شماری از فعالین  اجتماعی شهرستان دیر افزود: مسئولان و متولیان امور باید با شجاعت و صراحت مسایل مبتلابه مردم را منعکس و  همچنین راهکارهای  رفع موانع را تدوین و به مرحله اجرا در آورند و اگر موانع و یا تنگناهایی نیز در مسیر وجود دارد با شفافیت به مردم اعلام کنند و از ظرفیت های مدنی بهره ببرند.

وی تخصیص سهم آلایندگی را حق مردم شهرستان دیر دانست و گفت: دریای دیر و کنگان و عسلویه به هم وصل است و نمی‌شود بگویید آن قسمت آلوده است و این قسمت نیست، صیادان ما از آلایندگی‌ها و آلوده شدن دریا رنج می‌برند و در این موقعیت هم وضع بنزین این طور است باید مسافت‌ها طی کنند که به صیدگاه برسند و از این طرف هم شما حق آلایندگی را از مردم ما دریغ کنید واقعا اجحاف و ظلمی ناروا است.

امام جمعه دیر تصریح کرد:  فراهم بودن  زمینه برای بیان  قانونی مطالبات مردم مانع از سوء استفاده  دشمنان و موج سواری بیگانگان بر خواسته ها و حتی ابراز نارضایتی های مردمی می شود  که در این خصوص نیز بایستی تدابیر لازم را  بکار برد و از ظرفیت مشارکت معتمدین و نخبگان فرهنگی و اجتماعی دارای مقبولیت مردمی  همراستا با تلاش و پی گیری مسئولان محلی و استانی  استفاده بهینه کرد.

حجت الاسلام حسینی بوشهری با تجلیل از مقام   سپهبد شهید قاسم سلیمانی  گفت: مردم قدردان  مسئولان و شخصیتهایی هستند که در کمال خضوع و فروتنی از فرصت مسئولیت برای خدمت به جامعه و حفاظت از ارزشهای والای انقلابی و اسلامی  و تضمین  امنیت مردم و حدود و ثغور کشور  استفاده می کنند.

در این نشست در خصوص پاره ای از مسایل و چالش های شهروندان و ساکنین این شهرستان مرزی  تبادل نظر و هم اندیشی  شد.

شهرستان دیر در جنوب استان  بوشهر و دارای ظرفیت های مهم در عرصه های اقتصادی و همچنین گردشگری است.