فرهنگی

نخستین وبینار “فن تدریس” در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود

وبینار

انجمن علمی دانشجویی کشوری پزشکی ایران، نخستین وبینار فن تدریس با موضوعیت «چگونه یک کارگاه موفق طراحی کنیم» را برگزار می کند.

وبینار (Webinar) از عبارت Web-based seminar گرفته شده و به کلاس، دوره، سمینار یا هر رویداد آنلاینی گفته می‌شود که تو محیط وب و با استفاده از اینترنت بصورت کاملا آنلاین، زنده، تعاملی و دو طرفه تو یک زمان مشخص برگزار می‌شود.

به بیان ساده‌تر تو یه روز و ساعت از پیش مشخص شده مدرس و کاربران در محیط وبینار آنلاین می‌شوند و مدرس صدا و تصویر، فایل ارائه، وایت برد، ویدئو کلیپ آموزشی یا دسکتاپش رو به اشتراک می‌گذارند و کاربران هم به ارائه مدرس گوش میدن و هر جا که نیاز بود از طریق چت باکس یا حتی صدا و تصویر می توانند نظر بدهند یا سوالشون رو مطرح کنند.

مجموعه وبینارهای فن تدریس قصد دارد با ارائه اصول و مبانی پایه‌ فن تدریس در جهت توانمندسازی دانشجویان پزشکی در حوزه آموزش قدم بردارد.

یکی از ساختارهای رایج آموزشی در عصر کنونی برگزاری کارگاه‌های آموزشی (ورکشاپ) است. کارگاه‌های آموزشی دوره‌های کوتاه مدت و فشرده، فعال و فراگیرمحور و با تکیه بر حل مسئله‌اند اما بدیهی است که برگزاری یک کارگاه موفق مستلزم داشتن دانش، نگرش و مهارت کافی در کنار تجربیات عملی در این حوزه است. در این وبینار ضمن شناختن ساختار یک کارگاه آموزشی با تمرکز بر یک مدل استانداردسازی‌شده، به صورت گام به گام مراحل برگزاری یک کارگاه را بیان می‌شود.

این کارگاه با سخنرانی علیرضا رضایی، رضا حسینی دولاما و  داریوش کرمی، روز چهارشنبه ۲ بهمن۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷الی ۱۹ برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به لینک https://evnd.co/Tj0EB وکسب اطلاعات بیشتربه آیدی Iran_IMSA@ مراجعه کنند.