اجتماعی

نواخته شدن زنگ انقلاب همزمان با ۱۲ بهمن در مدارس کشور

زنگ انقلاب ۱۲ بهمن در مدارس نواخته می‌شود

تهران- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: زنگ انقلاب در ۱۰۵ هزار مدرسه در سراسر کشور در ۱۲ بهمن ماه روز تاریخی بازگشت حضرت امام خمینی(ره) به میهن و آغاز دهه مبارک فجر نواخته می‌شود.

حجت الاسلام سید محسن محمودی روز سه شنبه در نشست خبری که در ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  برگزار شد، برنامه های این شورا برای برگزاری یوم الله دهه مبارک فجر بویژه روز ۱۲ بهمن را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: ۲۵ کار گروه اداری برای اجرای برنامه های دهه مبارک فجر بویژه ۱۲ بهمن تشکیل شده است تا در این ایام در حرم مطهر حضرت امام خمینی شاهد برگزاری مراسم مختلف مردمی باشیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: مردم در ۱۲ بهمن با گلباران حرم مطهر امام خمینی(ره) با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق می کنند، همچنین حرم مطهر امام (ره) برای برگزاری مراسم و میزبانی مردم با گلاب کاشان شست و شو می شود.

محمودی خاطر نشان کرد: جوانان امروز به حرکت انقلابی به عنوان سرمایه نگاه می کند چراکه  امام بنیانگذار انقلاب بود و آثار ارزشمندی را برای این سرزمین به یادگار گذاشت.

وی با بیان اینکه مراسم یوم الله ۱۲ بهمن ماه از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: مکان جلوس حضرت امام در بهشت زهرا که محل نطق تاریخی آن حضرت بود به عنوان یک نماد ارزشمند در این روز گلباران می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران یادآور شد: در روز ورود امام راحل به میهن به منظور تداعی خاطرات آن روز رژه موتورسواران از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا ابرگزار می‌شود.

محمودی همچنین به گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مدافع حرم در دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: شهدای این سرزمنی همه تربیت شدگان مکتب امام راحل (ره) هستند و به همین دلیل باید به عنوان یک الگوی شاخص مورد توجه قرار گیرند.
وی با یادآوری اینکه در دهه فجر مراسم گرامیداشت در بیت حضرت امام (ره) در شهرهای خمین، قم، نجف اشرف و نوفل لوشاتو پاریس برگزار می‌شود، تاکید کرد: در این دهه اقلیت‌های دینی هم مراسم بزرگداشت برای ورود امام راحل برگزار می‌کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: در روز ۱۲ بهمن ماه ناقوس کلیساها و صدای صوت قطارها خاطرات آن روز را تداعی می کند.
محمودی با یادآوری اینکه مترو تهران در روز ۱۲ بهمن ماه از ساعت ۷ صبح به زائران حرم امام راحل خدمات ارائه می‌دهند، اظهار داشت: همچنین هماهنگی با شرکت واحد اتوبوسرانی برای ایجاد تسهیلات ویژه برای ایاب و ذهاب رایگان مردم از میادین اصلی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ خبرنگار، تصویربردار و عکاس مراسم ۱۲ بهمن در تهران را پوشش خبری می‌دهند، گفت: همچنین هماهنگی کامل با نیروهای حفاظتی و انتظامی به منظور فراهم شدن تسهیلات لازم برای شرکت کنندگان در مراسم حرم مطهر امام راحل و مکان جلوس ایشان در بهشت زهرا انجام شده است.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران به برگزاری مراسم ویژه میهمانی لاله‌ها اشاره کرد و افزود: همه ساله در اولین پنج شنبه دهه فجر، عطرافشانی و گلریزان مزار شهدای گرانقدر توسط مردم انجام می‌شود. این مراسم روز پنج شنبه ۱۷ بهمن ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) در سراسر کشور برگزار می شود.
محمودی خاطرنشان کرد: مزار شهدای انقلاب اسلامی در تهران توسط بالگرد و مردم شرکت کننده در مراسم گلباران می‌شود، همچنین مراسم میهمانی لاله‌ها با هماهنگی کمیته اقلیت‌های دینی هر ساله در مزار شهدای یکی از اقلیت‌های دینی برگزار می‌شود که امسال این مراسم بر سر مزار شهدای ارامنه واقع در جاده امام رضا(ع) برپا می شود.