فرهنگی

بانک صادرات نمایشگاه کتاب در استانها را نیز حمایت می کند

فعالیت بانک عامل نمایشگاه بین‌المللی کتاب در نمایشگاه‌های استانی

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: این همکاری در نمایشگاه‌های استانی همچنین به شکل حمایت از اهالی نشر و قلم در مناطق دیگر غیر از پایتخت نیز ادامه دارد.

محسن جوادی با تشریح تعیین بانک صادرات (بانک عامل) سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: با توجه به پیشینه و سابقه خوب همکاری در نمایشگاه‌های کتاب پیشین همچنین وجود شرایط و امکانات خوبی که آنها قرار شد در اختیار اهالی قلم قرار دهند مقرر شد فعالیت آنها ادامه دار در این نمایشگاه و سایر نمایشگاه‌های استانی باشد.

رئیس سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در ادامه اقتصاد فرهنگ و رونق این حوزه را از اولویت‌های این معاونت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید عنوان کرد و گفت: براین باوریم برای کمک به حرکت چرخه اقتصادی اهالی نشر و قلم باید حمایت ها همه جانبه و مستمر باشد.

جوادی در ادامه عملی کردن شعار «ایران فقط تهران نیست»، تاکید کرد: با تفاهم به عمل با بانک عامل تلاش این است که در آینده نزدیک، علاوه بر حضور این بانک در نمایشگاه‌های کتاب استانی، در قالب حمایت از نویسندگان، شاعران، مولفان واهالی قلم و نشر استانی نیز نقش داشته باشد تا از این طریق به رشد فرهنگی در خارج از پایتخت کمک شود.

رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به تخصیص یارانه نشر برای اهالی قلم اعم از دانشجویان، مولفان، طلاب، ابراز امیدواری کرد با آغاز دور جدید فعالیت‌ها با بانک عامل(صادرات)، بخشی از این حمایت ها و کمک‌ها به طور مستقیم در یارانه اقشار مختلف به ویژه دانشجویان، دانشگاهیان و طلاب لحاظ شود.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: تمام هدف ما از اختصاص یارانه نشر و سایر حمایت ها از اهالی قلم این است تا به طور مستقیم کتاب در سبد کالای آن‏ها و خانواده ها قرار گرفته و در آینده نه چندان دور با افزون شدن به میزان کتاب خوان ها، شاهد افزایش سرانه مطالعه که امروز به عنوان یک دغدغه مطرح است در سراسر کشور باشیم.

جوادی اظهار داشت: براین باوریم خدمات بانک عامل می تواند در نهایت منجر به ارتقای فرهنگی جامعه شده و وضعیت دسترسی و علاقه‌مندی به کتاب و کتاب خوانی را نیز فراهم کرده و گام هایی در جهت افزایش سرانه مطالعه در کشور برداشته شود.

نمایشگاه بین المللی کتاب

تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل هفتم بهمن ماه ۹۸ با حضور محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و حجت الله صیدی مدیر عامل بانک صادرات در محل این وزارتخانه امضا شد.

براساس این تفاهم نامه مقرر شده بانک عامل خدمات رسانی در اختیار ناشران، تولید کنندگان، محصولات فرهنگی و مولفان و همه علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی را قرار داده و امکان دسترسی به اهالی قلم را تسهیل و تسریع کنند.

 ثبت‎نام ناشران برای حضور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه (۸ بهمن‎ جاری) آغاز خواهد شد. ناشران متقاضی باید با مراجعه به سایت نمایشگاه کتاب تهران به آدرس www.tibf.ir نسبت به ثبت‏ نام اقدام کنند.

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال ۹۹ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.