بین الملل سیاسی

دشمنان بدانند تحریم ایران بی‌فایده و بی‌حاصل خواهد بود

معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: دشمنان ما باید بدانند تحریم امری بی‌فایده و بی‌حاصل خواهد بود، چرا که کارآفرینان ما با تکیه بر توان داخلی ما را از هر محصولی بی‌نیاز خواهند کرد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر طی سخنانی اظهار داشت:در مقابل فشارهای خارجی چاره‌ای جز قوی شدن در مولفه‌های مختلفی از جمله توان نظامی و اقتصادی نداریم.

وی افزود: حدود یک سال و نیم از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و امروز در همایش تجلیل از برترین‌های حوزه کارآفرینی هستیم که آمارها نابودی اقتصاد ایران را در کمتر از ۳ ماه پیش‌بینی می‌کرد.

به نقل از کانال تلگرامی معاون سیاسی وزیر خارجه، عراقچی در ادامه سخنانش اضافه کرد: ما باید در مقابل این فشار‌ها مقاومت می‌کردیم تا قدرت ایران بر همگان ثابت شود؛ دشمنان از هیچ فشاری اجتناب نکرده و تحریم‌های جدید اضافه کردند. اما این کارآفرینان هستند که با همت خود و اشتغالزایی هر چه بیشتر توان اقتصادی مضاعفتی برای کشور ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه منکر کاستی و ضعف‌های موجود نمی‌شویم، اما اقتدار امروز کشور ما شاهکاری است که محقق شده، عنوان کرد: دشمنان هر فشاری که می‌توانستند به کشور ما وارد کردند و حتی دست به ترور قهرمانان و اسطوره‌های این ملت زدند، اما کشور ما با قدرت به راه خود ادامه داد. شهادت می‌دهم که بسیاری از کشور‌ها تعجب می‌کردند که چگونه تحت فشار این تحریم‌ها تاب آوردیم.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما چاره‌ای جز قوی شدن نداریم و این قوی شدن مؤلفه‌های مختلفی از جمله توان نظامی، اقتصادی و مواردی از این قبیل دارد. ما باید بتوانیم همانطور که از با توان نظامی دشمنان را از مبارزه در این حوزه ناامید کردیم آن‌ها را از نظر اقتصادی هم نا‌امید کنیم. دشمنان ما باید بدانند که تحریم امری بی‌فایده و بی‌حاصل خواهد بود، چرا که کارآفرینان ما با تکیه بر توان داخلی ما را از هر محصولی بی‌نیاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: قدرت دیپلماسی و مذاکراتی هم از جمله مولفه‌های بسیار مهم در این حوزه است؛ نمایندگان هر کشور باید در مذاکرات توانمند ظاهر شده و نیاز‌های مردم خود را رفع کند. عزت و شرف یک کشور از هر چیزی ارزشمندتر است؛ یکی از ماموریت‌هایی که این معاونت برای خود تعیین کرده اشتغالزایی است. صادرات غیر نفتی، انتقال تکنولوژی، جذب سرمایه خارجی و مواردی از این قبیل در معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه پیگیری خواهند شد.

عراقچی گفت: ایجاد مسیر‌ها معابر، بازار‌های جدید و تسهیل انتقال پول و کالا در معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه مورد توجه قرار خواهند گرفت.

* هیچ مورد ابتلا به کرونا در داخل کشور مشاهده نشده

وی درباره ورود ویروس کرونا گفت: تا به این لحظه هیچ مورد واقعی از این ویروس داخل کشور مشاهده نشده، از همان ابتدا ارتباط مناسبی با سازمان هواپیمایی و وزارت بهداشت داشتیم که منجر به کنترل ورود این ویروس شد.

عراقچی افزود: پرواز‌های چین به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد که هزینه سنگینی برای کشور به همراه داشت و باید برای سلامت کشور آن را متحمل می‌شدیم. دانشجویان خودمان را از مناطق آلوده خارج کردیم و اکنون روز‌های آخر قرنطینه خود را طی می‌کنند و به زودی به آغوش خانواده بازخواهند گشت.