اقتصادی سیاسی

خط تولید ساخت اتوبوس در شرایط تحریم فعال است

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: با آنکه تحریم‌ها بر صنعت ساخت اتوبوس کشورمان تاثیر کمی گذاشته است اما شرکت‌هایی هستند که در این زمینه همچنان فعال بوده و خط تولید خود را پابرجا نگه داشته‌اند.

عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درباره واردات اتوبوس خارجی به کشورمان گفت: واردات اتوبوس و هر جنس دست دوم خارجی به کشورمان توهین به شان بزرگ ملت ایران محسوب می‌شود.

وی افزود:‌با آنکه تحریم‌ها بر صنعت ساخت اتوبوس کشورمان تاثیر گذاشته است اما شرکت‌هایی هستند که در این زمینه همچنان فعال بوده و خط تولید خود را پابرجا نگه داشته‌اند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: قطعه سازان صنعت اتوبوس سازی کشورمان هم توانسته‌اند در شرایط فعلی خود را سرپا نگه دارند ضمن اینکه چند ماهی است که تولید رونق بیشتری پیدا کرده و مشکلات قطعه سازان هم کمتر شده است.

اکبریان گفت: دولت باید تمام هم و غم خود را به سمت رفع موانع تولید بگذارد تا ضمن ادامه داشتن تولید، اشتغال ایجاد شده وبیکاری از بین برود. و باید هر چه سریع‌تر نیازهای بخش اتوبوس کشورمان را حل کنیم.

وی افزود: اگر قرار است اتوبوسی هم وارد شود فقط باید چند دستگاه به کشورمان آورده و از برخی تکنولوژی‌هایی که آنها دارند جهت مهندسی معکوس استفاده کنیم هر چند که تکنولوژی‌های به کار رفته در اتوبوس‌های ساخت ایران هم تطابق لازم را با شرایط اروپا دارد.