اجتماعی

برای مراقبت ویژه از مشتریان در مقابله با ویروس کرونا
​١٢ توصیه بانک صادرات ایران

بانک صادرات ایران برای پیشگیری از گسترش و مقابله با ویروس کرونا تمهیدات مراقبتی ویژه «مشتریان بانک‌ها» را در ١٢ بند منتشر کرد.


‌به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک به منظور مراقبت ویژه از مشتریان و کاهش روند گسترش ویروس کرونا در مراجعات حضوری مشتریان به شعب، در ١٢ توصیه مهمترین بندهای این تمهیدات را منتشر کرد. در این تمهیدات از مشتریان خواسته شده:  


۱ – تا حد امکان ضمن کاهش مراجعه حضوری به شعب از خدمات الکترونیکی بانک‌ها (اینترنت بانک و اپلیکیشن‌های بانکی) استفاده کنید.
۲- هنگام خرید با کارت بانکی، از فروشنده بخواهید دستگاه پایانه فروش (POS) را در اختیار خودتان قرار دهد و کارت بانکی را به فروشنده ندهید.
۳- هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز، از تماس مستقیم با دکمه‌های آن اجتناب و ضرورتاً از دستکش یا دستمال استفاده کنید.
۴ – تا حد امکان از تماس مستقیم دست با اسکناس و اسناد بانکی اجتناب کنید.
۵- در مراجعه به شعب و استفاده از دستگاه نوبت دهی از دستکش استفاده کنید و خودکار شخصی همراه داشته باشید.
۶- هنگام شمارش پول از پد مرطوب و یا خیس کردن انگشت پرهیز کنید.
۷ – کارت بانکی و یا موبایل خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.
۸- در داخل شعب و صف انتظار خودپرداز و هنگام استفاده از دستگاه پایانه فروش (POS) و سایر مراکز پرتردد، فاصله خود را با دیگران به میزان یک متر رعایت کنید.
۹ – در صورت برخورداری از علائم هشدار دهنده ویروس کرونا، در هنگام مراجعه به مراکز پرتردد خصوصاً شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری، از ماسک استفاده کنید.
۱۰ – با توجه به نزدیکی ایام نوروز، پیشنهاد می‌شود از عیدی دادن اسکناس اجتناب کنید.
۱۱-  پس از مراجعت از بانک‌ها و مراکز پرتردد نسبت به شست و شوی دست‌ها با آب و صابون یا شوینده‌های بهداشتی اقدام کنید.
۱۲ – برای دریافت اطلاعات با مرکز ارتباط بانک‌ها تماس بگیرید.