اجتماعی استانی

سپاه بیمارستان‌های سیّار خود را در شهرهای درگیر کرونا مستقر می‌کند

معاون امداد، بهداشت و درمان سپاه گفت: سامانه‌های بیمارستانی سیار خود به استعداد ۱۰۰ تخت را در شهرهای قم و رشت و سایر شهرها مستقر می‌کنیم.

نشست خبری قرارگاه مقابله با کرونا سپاه پاسداران ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله برگزار شد. 

در ابتدای این نشست سردار احمد عبداللهی معاون امداد، بهداشت و درمان سپاه، اظهار داشت: امروز مجاهدین سلامت جان خود را کف دست گرفته اند و مشغول مداوای بیماران کر‌ونا هستند.

وی افزود: بعد از ورود بیماری کرونا به کشور مجموعه بهداشت و درمان سپاه هم در خدمت مردم بود، اما پس از تماس تلفنی فرمانده سپاه با وزیر بهداشت مبنی بر آمادگی سپاه برای مقابله با کرونا، روز گذشته وزیر بهداشت از سپاه درخواست همکاری کردند و قرار شد تا نیازمندی‌هایی که سپاه می تواند به آن پاسخ دهد را فراهم کنیم و از شب گذشته قرارگاه مقابله با کرونا در سپاه تشکیل شد که تا کنون سه جلسه برای مشارکت در این موضوع برگزار کرده ایم. 

سردار عبداللهی ادامه داد: در این حوزه برنامه ریزی برای در اختیار گذاشتن تخت های بیمارستانی و مراکز درمانی سپاه در سراسر کشور در خدمت مردم انجام شده است. به دنبال آن با توجه به درخواست وزارت بهداشت به کمک آنها در شهرهای رشت، قم، کاشان و استان گلستان هم در حال ظرفیت سازی هستیم و اعلام کرده ایم سامانه‌های بیمارستانی سیار خود به استعداد ۱۰۰ تخت را در شهرهای قم و رشت و سایر شهرها مستقر می‌کنیم.

وی گفت: در تهران پیش بینی ایجاد ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تخت را کرده ایم و برای استان گیلان هم پیش بینی ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی را کرده ایم. 

معاون بهداشت درمان سپاه تاکید کرد: انتظار داریم تا مردم توصیه های وزارت بهداشت را جدی بگیرند. امروز هم پیامی از سمت سپاه به مردم شریف دادیم که سپاه آماده است تا مانند گذشته در کنار مردم باشد تا این بحران هم رفع شود. این بیماری باید یک مشارکت ملی قابل حل است و امیدواریم که با مشارکت مردم و جدی گرفتن نکات بهداشتی مثل شیتشوی مرتب دستها این بیماری را پشت سر بگذاریم.