اجتماعی استانی

تسهیلات حمایتی پرداخت می‌کند
​بانک صادرات ایران برای جبران خسارات آسیب‌دیدگان از سیل

بانک صادرات ایران در راستای کمک به هموطنان آسیب‌دیده از سیل اخیر در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، تسهیلات حمایتی برای جبران خسارات ناشی از سیل و آب‌گرفتگی پرداخت می‌کند.


به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در جهت کمک به هموطنان آسیب‌دیده از سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، بازسازی اماکن مسکونی، تجاری و دامی شهری و روستایی در این مناطق را با اعطای وام‌های ارزان قیمت در دستور کار دارد.


بانک صادرات ایران در قالب این تسهیلات برای بازسازی اماکن مسکونی شهری تا سقف ٥٠٠ میلیون ریال و بازسازی اماکن روستایی تا سقف ٤٠٠ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه با دوره بازپرداخت ١٥ ساله پرداخت می‌کند.


 همچنین این بانک برای تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی، واحدهای دامی آسیب‌دیده و تامین لوازم خانگی تا سقف ١٥٠ میلیون ریال با دوره بازپرداخت هفت ساله اعطا خواهد کرد.


علاوه بر این، بانک صادرات ایران بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی و صنفی آسیب‌دیده از حوادث غیرمترقبه سال ٩٨ در هشت استان ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، لرستان، مازندران و البرز را با پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش مورد حمایت قرار خواهد داد که بر اساس آن، تسهیلات سرمایه ثابت در بخش‌های صنعتی، معدنی و تولیدی با تنفس یک ساله و بازپرداخت شش ساله همراه خواهد بود. در بخش قالیبافی، اصناف تجاری و توزیعی تنفس یک سال و دوره بازپرداخت سه ساله در نظر گرفته شده است.


تسهیلات سرمایه‌ درگردش برای دو بخش صنعتی، معدنی و تولیدی و همچنین قالیبافی تنفس حداکثر شش ماهه و بازپرداخت ١٨ ماهه در نظر گرفته شده است. تسهیلات اصناف تجاری و توزیعی نیز در این بخش با شش ماه تنفس و دوره ١٢ ماهه بازپرداخت در اختیار مردم استان‌های مورد اشاره قرار خواهد گرفت.


پیشتر معاون سرمایه‌های انسانی و پشتیبانی بانک صادرات ایران از واریز حدود ١١ میلیارد ریال کمک‌های نقدی کارکنان بانک صادرات ایران و مشتریان این بانک به آسیب‌دیدگان از سیل اخیر سیستان و بلوچستان به حساب ویژه این کمک‌ها خبر داد.


سیدبیوک موسوی  با اعلام این خبر، اظهار کرد: کمک‌های نقدی تجمیع شده از محل بازخرید مرخصی و مبالغ اهدایی کارکنان بانک صادرات ایران بعلاوه مبالغ واریز شده توسط هموطنان و مشتریان این بانک به حساب ویژه کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل اخیر سیستان و بلوچستان به بیش از ١٠ میلیارد و ٨٠٠ میلیون ریال رسید که در اختیار هموطنان آسیب‌دیده از سیل اخیر این استان قرار خواهد گرفت.