اجتماعی

۵۰ هزار متخصص بسیج ۷۰ میلیون نفررا غربالگری کردند
حضور۶۰۰ هزار بسیجی برای مقابله با کرونا

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز بیش از ۶۰۰ هزار بسیجی در سراسر کشور در عرصه خدمت‌رسانی برای حمایت از دستگا‌های مختلف به‌منظور مقابله با کرونا حضور پیدا کرده‌اند.

سردار محمدحسین سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (شنبه) در نشست خبری «چالش کرونا؛ نهضت مردمی حل مسأله» اظهار داشت: شرایط امروز کشور در مقابله با ویروس کرونا و تبعات آن در حوزه‌های مختلف، بسیج بر اساس رسالت و تکالیفی که بر عهده دارد موظف است در کمک به دستگاه های نظام، اقدام و پشتیبانی کند.

وی افزود: در چهل سال گذشته همواره بسیجیان و ساختارهای مردمی نقش زیادی در کمک به دستگاه‌های مختلف داشته‌اند و هرگاه مردم در سازوکار بسیج در عرصه های مختلف ورود پیدا کرده‌اند، ظرفیت‌های بزرگی را به وجود آورده‌امد.

سردار سپهر با بیان اینکه امروز جهان درگیر مسئله کرونا است و الحمدالله کشور ما جزو کشورهایی است که در برابر این بیماری موفقیت‌های خوبی داشته، گفت: با حضور ۵۰ هزار تیم متخصص بسیج در سراسر کشور، توانستیم حدود ۷۰ میلیون از مردم‌مان را غربالگری کنیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: تفاهم‌نامه خوبی از اولین روز تشکیل ستاد ملی مقابله به کرونا منعقد شد و امروز بیش از ۶۰۰ هزار بسیجی در سراسر کشور در عرصه خدمت‌رسانی برای حمایت از دستگا‌ه‌های مختلف حضور پیدا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیرات شیوع این ویروس در حوزه اقتصادی بر آن شدیم تا با تشکیل «ستاد رشد و نوآوری دانش‌بنیان نسبت» به فراخوانی طرح‌ها و ایده‌ها تلاش کنیم تا با ظرفیت‌های حل مسئله، این افراد را شناسایی کنیم و در یک مسابقه بزرگ حل مسئله در کشور همه عزیزانی که حرف یا ایده‌ای دارند، آن را ارائه کنند.

سردار سپهر با بیان اینکه در چهل سال گذشته ثابت شده هرجا که به آرای افراد فرهیخته مراجعه می‌کنیم، توفیق به دست خواهیم آورد، تصریح کرد: در حوزه پیامدهای اقتصادی و مواجهه با چالش‌های بیماری کرونا علیرغم تحریم‌هایی که داریم، نیازمند ایده‌های نو هستیم. در زمینه آسیب‌های اجتماعی هم چه در دوره بیماری و چه دوران پساکرونا چالش‌هایی را خواهیم داشت که برای حل این مسئله نیازمند ایده‌های اندیشمندان خواهیم بود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه چون این چالش ادامه دارد در بخش علمی و پژوهشی نیازمند یک ساختار علمی مستحکم هستیم، گفت: ستاد رشد و نوآوری دانش‌بنیان را میخواهیم تا پایان حل مسئله کرونا داشته باشیم.

وی ادامه داد: حتی ما قائلیم به دیگر کشورها هم کمک کنیم؛ امروز کشورهای اروپایی به وزیر بهداشت ما التماس می‌کنند تا با ایشان مصاحبه داشته باشند و از تجربیات ما استفاده کنند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه علاوه بر جوایزی که به ایده‌های برتر خواهیم داد، حمایت‌های همه‌جانبه‌ای را هم از ایده‌های برتر خواهیم داشت تا به محصول برسد، عنوان کرد: از همه کردم عزیزمان درخواست داریم تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و بسیجیان در سراسر کشور هم با روحیه جهادی و انقلابی تلاش‌شان را ادامه دهند.