سیاسی

استعفای پدرخوانده اصلاحات

سید عبدالواحد موسوی‌لاری، نایب‌رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در نامه‌ای خطاب به محمدرضا عارف، رئیس این شورا استعفای خود را اعلام کرد.

در متن نامه موسوی‌لاری دلیل این استعفا را بیماری و مشکلات جسمانی بیان کرده است. او البته در ادامه با اصرار بر مشکلات جسمانی به عنوان دلیل اصلی استفعای خود تاکید کرده خوش‌بین است با استعفای او تغییرات اساسی در ساختار و سازوکار شورای عالی سیاستگذاری ایجاد شود و نقش احزاب پررنگ‌تر شود.

در نامه موسوی لاری به عارف آمده است:

تا چند هفته دیگر عمر مجلس دهم به پایان میرسد و مجلس دیگر با حال و هوایی متفاوت پا به عرصه وجود می‌نهد. دولت فعلی نیز آفتابش بر لب پشت‌بام است و هر چه بود و هر چه هست به ماه‌های پایانی خود نزدیک می‌شود. در چنین شرایطی نباید از بازنگری در ساختار و سازوکار نهادهای اجماعی اصلاح‌طلبان در عرصه‌های گوناگون غفلت نمود. هر چند که این استعفاء با شرایط جسمی حقیر مرتبط بوده و از ماه‌های پیش هم با شما در میان گذاشته بودم اما گمانم اینست که این استعفاء می‌تواند آغازی بر تغییر ساختار و سازوکار نهادهای اجماعی و پررنگ شدن نقش احزاب و تشکل‌ها باشد.

هر چند که این استعفا با شرایط جسمی حقیر مرتبط بوده و از ماه‌های پیش هم با شما در میان گذاشته بودم اما گمانم این است که این استعفا می‌تواند آغازی بر تغییر ساختار و سازوکارهای نهادهای اجماعی و پررنگ شدن نقش احزاب و تشکل‌ها باشد.