اقتصادی

آخرین جزئیات تکمیل پلاسکو و رفع مشکل پارکینگ

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به احداث اسکلت آخرین طبقه ساختمان پلاسکو گفت: در خصوص مشکل پارکینگ مباحثی با شهرداری مطرح شد ضمن آنکه بنیاد پارکینگ پروانه مقابل ساختمان پلاسکو را بازسازی می‌کند.

سیدپرویز فتاح درباره آخرین وضعیت ساخت پروژه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: در پلاسکو اختلافاتی با شهرداری وجود دارد، به آنجا رفت و آمد داریم و در حال پیگیری هستیم اما رفاقت‌ها اجازه نمی‌دهد این اختلافات عمق پیدا کند.

وی افزود: اسکلت آخرین طبقه پلاسکو (طبقه ۱۶ روی زمین) در حال احداث است و تمام می‌شود، پروژه تقریبا طبق زمان‌بندی پیش رفته است و اگر ۱۰ روزی هم عقب افتاد کرونا بی‌تأثیر نبود چون ما نمی‌توانستیم حمل مصالح به تهران داشته باشیم و جاده‌ها مسدود بود اما در ایام نوروز پیگیری کردیم و راه برای آوردن برخی مصالح باز شد.

* پارکینگ پلاسکو از تعهد بنیاد خارج است

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه از شهرداری تشکر می‌کنیم که مانعی برای احداث پلاسکو ایجاد نکردند، گفت:‌البته شهرداری ادعاهایی داشت که در پلاسکو بنیاد باید بحث پارکینگ را رفع کند، پیش از این آقای سعیدی‌کیا رئیس سابق بنیاد مستضعفان مستنداتی داشت و مصوبه کمیسیون ماده ۵ که به امضای مهدی هاشمی رئیس شورای شهر رسیده بود را داشتند بر این مبنی که پارکینگ از تعهد بنیاد خارج است. چون پلاسکوی قدیم هم پارکینگ نداشت و چون حقوق مکتسبه و مالکانه داشته شهرداری نمی‌تواند برای پارکینگ محکوم کند.

*با شهرداری همدل و هم جهت هستیم / پارکینگ پروانه را بازسازی می‌کنیم

وی با بیان اینکه با این حال برای همکاری بهتر با شهرداری تعامل کردیم، افزود: روبه‌روی ساختمان پلاسکو پارکینگ پروانه است که محل تجمع دستفروش‌ها است؛ ما مطالعه کردیم و آنجا را بازسازی می‌کنیم، نقشه در شهرداری منطقه ۱۲ بارگذاری شده است و تخلفی وجود ندارد و کار کاملاً منطقی پیش می‌رود و شهرداری هم واقعاً همکاری کرده است.

* تلاش می‌کنیم ساختمان پلاسکو را پایان سال ۹۹ تمام کنیم

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: اگر مشکلی پیش نیاید طبق وعده‌ای داده بودیم مبنی بر اینکه پلاسکو پایان سال ۹۹ به اتمام می‌رسد این ساختمان را تحویل می‌دهیم و از اواخر دی ماه ۹۹ به سمتی می‌رویم که این ساختمان تکمیل شده باشد، من در اینباره به کسبه قول داده‌ام و آنها هم تواضع و بزرگواری داشته‌اند امیدواریم با همکاری رسانه‌ها این مشکلات حل شود، ما با شهرداری همسو و هم جهت هستیم به هر حال ۳۰۰ نفر کسبه می‌خواهند در ملک خود مستقر شوند و کار تولیدی انجام دهند.