بین الملل

هشدار پزشکان بدون مرز درباره شیوع مالاریا در یمن

در حالی که مردم یمن در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد، سازمان پزشکان بدون مرز روز یکشنبه درباره شیوع مالاریا در این کشور هشدار داد.

دفتر سازمان پزشکان بدون مرز در یمن در صفحه توییتر خود به مناسبت روز جهانی مبارزه با مالاریا که مصادف با ۲۵ آوریل هر سال است، نوشت با آغاز موسم بارش باران خطر ابتلا به مالاریا در یمن افزایش می یابد.

پزشکان بدون مرز اعلام کردند: در حالی که یمن خود را برای مقابله با شیوع احتمالی کوید ۱۹ آماده می‌کند، بخشی از کادر پزشکی باید همچنان به فعالیت خود برای مقابله با سایر بیماری‌ها همچون مالاریا ادامه دهد، در غیر این صورت پیش‌بینی می‌شود که شمار جانباختگان بر اثر دیگر بیماری‌ها چون مالاریا افزایش یابد.

سازمان یاد شده، افزود که پزشکان بدون مرز در سال ۲۰۱۹، ۱۳ هزار و ۹۳ مورد مبتلا به بیماری مالاریا را در تعدادی از استان‌های یمن درمان کردند.

طی چند هفته اخیر شماری از استان‌های یمن شاهد بارش فراوان باران است. شدت این بارش‌ها باعث قربانی شدن شماری از یمنی‌ها شده و خسارت‌های زیادی را به اموال عمومی و خصوصی وارد کرده است.

باوجود اینکه کرونا سراسر جهان را درگیر کرده و شمار زیادی از مردم در بیش از ۲۰۰ کشور جهان جان خود را  بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده اند، تا امروز یکشنبه تنها یک مورد مبتلا به کرونا در یمن گزارش شده است.