بین الملل

چین ، امریکا را با انیمیشن به سخره گرفت

چین یک انیمیشن کوتاه با عنوان «یکی بود یکی نبود یک ویروسی بود» ساخته و در آن به تمسخر عملکرد آمریکا در نحوه مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداخته است.

در این انیمیشن برای کشور چین از لگو‌های جنگجویان تراکوتا و تیمی از کاراکتر‌هایی با لباس‌های محافظ و برای آمریکا از لگوی مجسمه آزادی استفاده شده و خبرگزاری دولتی «شین‌هوا» آن را به صورت آنلاین منتشر کرده است. با کنار رفتن پرده‌های قرمز، شخصیت لگویی جنگجو‌ها که ماسک بر صورت دارد در کنار مجسمه آزادی نمایان می‌شود. جنگجو می‌گوید «ویروس جدیدی را کشف کردیم.» مجسمه آزادی جواب می‌دهد «خوب که چه؟ فقط یک ویروس آنفولانزاست.» و جنگجو هشدار‌هایی درباره ویروس اعلام و نقاط اوج شیوع را در چین محاسبه می‌کند، مجسمه آزادی با بی‌توجهی پاسخ می‌دهد. در اینجا از صحبت‌هایی که ترامپ در کنفرانس‌های مطبوعاتی در طول شیوع این ویروس در چین در مقابل خبرنگاران اظهار کرده و به شدت سخت بودن این بیماری را رد می‌کرده استفاده شده است. سپس وقتی مجسمه شروع به سرخ شدن می‌کند جنگاور می‌پرسد «صدای خودت را می‌شنوی؟» مجسمه می‌گوید «همیشه حق با ماست، حتی اگر با خود متناقض باشیم.» جنگجو می‌گوید «این همان چیزی است که درباره شما آمریکایی‌ها دوست دارم، همیشه ثبات دارید.»

از زمان انتشار ویروس کرونا در جهان، آمریکا و چین درگیر تنش لفظی بر سر منشاء این بیماری شده‌اند. ترامپ چین را به پنهان‌کاری در مورد این ویروس متهم می‌کند، حتی در ماه گذشته کمک بودجه‌ای آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را با این ادعا که بدون تحقیق، اطلاعات نادرستی را که پکن در اختیار این سازمان قرار داده منتشر کرده است متوقف کرد. در تازه‌ترین اتهامات، ترامپ روز پنج‌شنبه بدون ارائه هرگونه مدرک و دلیلی گفت اطمینان دارد ویروس کرونا از یک آزمایشگاه ویروس‌شناسی در چین شیوع یافته است.