بین الملل

هشدار دولت وفاق ملی لیبی به حفتر

فایز السراج رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی با  اشاره به حملات نیروهای ارتش خلیفه حفتر، اعلام کرد: ما به متجاوزان اعلام می کنیم که مجازات در راه است و واکنش بازدارنده و دردناک در میدان جنگ خواهد بود.

وی تاکید کرد: حملات متوالی به محله های مسکونی اقدامی بزدلانه است که پس از شکست های پی در پی شبه نظامیان در میدان جنگ رخ می دهد. حمله به غیرنظامیان اقدامی جنایتکارانه است.

از سوی دیگر محمد الطاهر سیاله وزیر خارجه دولت وفاق لیبی، حمله راکتی نیروهای خلیفه حفتر به نزدیکی محل اقامت سفیران ایتالیا و ترکیه را محکوم و اعلام کرد: این حمله مغایر با قانون بین الملل است که بر حمایت از مراکز دیپلماتیک تاکید دارد.

گفتنی است که در ساعات آخر پنجشنبه شب، چند راکت در نزدیکی سفارت ترکیه و نیز منزل سفیر ایتالیا و وزارت خارجه لیبی در منطقه زاویه الدهمانی در طرابلس فرود آمد. 

منابع لیبیایی اعلام کردند که چند راکت در منطقه زاویه الدهمانی که در آنجا ساختمان رادیو، وزارت خارجه، سفارت ترکیه و منزل سفیر ایتالیا در طرابلس قرار دارد، فرود آمد. در همین حال، ایتالیا به شدت حمله موشکی نیروهای خلیفه حفتر در روز پنجشنبه به تعدادی از مناطق در طرابلس را که چندین کشته و زخمی داشته است، محکوم کرد.