اقتصادی

فرار مالیاتی رویه آقا زاده ها شده است

دبیرکل جمعیت خدمت‌گزاران انقلاب اسلامی گفت: باید از ۲٫۵ میلیون خانه خالی ۱۵ درصد مالیات بگیریم که حدود ۳۷ و نیم میلیارد دلار درآمد خواهد شد و با آن می‌توانیم ۱۶ هزار کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل را به مدار تولید و فعالیت بازگردانیم.
پدر تنها داماد رئیس جمهور دولت‌های نهم و دهم و یکی از فعالان خانه دانشجو، جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی، جمعیت پیشکسوتان، مجمع ایثارگران دفاع مقدس و اندیشکده خورشید است. 
برای بررسی وقایع روز بویژه حول موضوعات اقتصادی و سیاسی و اخبار حوزه مجلس و دولت با احمد خورشیدی آزاد دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی گفت‌وگو کرده‌ایم. 
وی می‌گوید ۶۸۰ هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داریم که بیشترین حجم معوقات متعلق به ۵ هزار نفر است در حالی که وام‌ها از سپرده‌های مردم داده می‌شود؛ اگر این معوقات به چرخه بانک بازگردد کارهای بسیار بزرگی می‌توان انجام داد چرا که معادل ۱ و نیم برابر بودجه جاری کشور است.

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی همچنین می‌گوید باید از هر خانه خالی که در حال حاضر ۲٫۵ میلیون واحد است ۱۵ درصد مالیات بگیریم که درآمد بدست آمده حدود ۳۷ و نیم میلیارد دلار (با دلار ۱۵ هزار تومانی) خواهد شد که می‌توانیم ۱۶ هزار کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل را به مدار تولید و فعالیت بازگردانیم. 
وی اظهار می‌دارد که ایران از نظر پاکی اداری در رتبه ۱۴۶ دنیا قرار دارد و این در حالی که سازمان بین‌المللی شفافیت هنگامی که حسن روحانی دولت را تحویل گرفت رتبه شفافیت ایران در جهان را ۱۳۰ اعلام کرده بود ولی متاسفانه ۱۶ پله نزول کردیم؛ بخشی از این نزول طبق نظر کارشناسان به هدر رفت و انحراف ۱۰ درصد بودجه سالانه باز می‌گردد که معادل ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می‌شود. 
خورشیدی آزاد همچنین می‌افزاید مبارزه با فساد و مافیای قاچاق بسیار واجب است برای مثال یک فرد وارد کننده انحصاری پالم، از مالزی است که سود سالانه او ۳۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که حتی یک ریال هم مالیات پرداخت نمی‌کند. در حالی که او باید طبق قانون ۶ هزار میلیارد تومان مالیات بدهد. ضمن اینکه ۴ آقازاده در کشور وجود دارند که فقط آنها حق دارند پارچه مشکی را از کشورهایی مثل کره،‌ هند و برخی کشورهای دیگر به کشورمان وارد کنند که آنها سالی ۸۵ میلیون متر مربع واردات پارچه‌ دارند که مالیات آنها ۴ هزار میلیارد تومان است ولی حتی یک ریال هم مالیات نمی‌پردازند.