اقتصادی

آغاز به کار مجدد رستوران باکویه شیراز

مجموعه رستوران باکویه شیراز به عنوان یکی از لاکچری ترین رستوران های جنوب کشور واقع در ورودی شیراز از سمت دروازه قران پس از پایان یافتن دوره ممنوعیت فعالیت رستورانها گشایش یافت.

به گزارش دریافتی رستوران باکویه در شیراز از جمله مراکز مهمی است که علاوه بر اهالی خوش ذوق شیراز بسیاری از گردشگرانی که عازم این شهر جنت تراز می شوند حداقل تجربه یک بار حضور مفرح در این مجموعه را برای خد ثبت و ضبط می کنند.

بر پایه اطلاعات موجود در این مجموعه گردشگری ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و تعداد بیشتری از افراد نیز به صورت غیر مستقیم در این مجموعه اشتغال دارند.

مجموعه با کویه بر فراز کوههای شمال شرقی شیراز واقع شده است و از مجموعه های منحصر به فرد استان فارس برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به شمار می رود.

این مجموعه گردشگری دارای چهار رستوران شامل رستوران غار که در دامنه کوه با طراحی زیبا واقع شده، رستوران قشقایی نمایانگر فرهنگ اصیل ایرانی، رستوران آلاچیق کاج که در بالاترین نقطه کوه واقع شده و همچنین رستوران بیرون بر است.

گردشگران از طریق پل هوایی معروف به نظر که مرتفع ترین پل عابر پیاده شیراز است و طراحی زیبایی دارد می توانند به بخش های مختلف این مجموعه تاریخی دسترسی داشته باشند.

همچنین یکی از مجموعه های بزرگ این مجموعه گردشگری به به گالری خاک اختصاص داده شده که جایگاهی برای عرضه فعالیت های هنرمندان شهر شیراز است.