بین الملل

خبرنگاران آماج حملات پلیس نژاد پرست امریکا

روزنامه «هافینگتون‌پست» گزارش داده «کریس ماتائیس»، خبرنگار این روزنامه در جریان تظاهرات‌ها در آمریکا در اعتراض به قتل یک مرد سیاه‌پوست آمریکایی دستگیر شده است. 

این روزنامه نوشته ماتائیس از خبرنگاران ارشد هافینگتون‌پست در روزهای گذشته مشغول پوشش تظاهرات‌ها در اعتراض به کشته شدن «جورج فلوید»، مرد سیاه‌پوست آمریکایی به دست یک افسر سفیدپوست بوده است. مائیس در حال تهیه گزارش در بروکلین بوده که پلیس او را بازداشت کرده است. 

به نوشته هافینگتون‌پست این روزنامه‌نگار بامداد یکشنبه ساعت ۰۱:۰۰ به وقت محلی آزاد شده است. 

«فوئیب بارگوتی»، دیگر خبرنگار آمریکایی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته شاهد دستگیری خشونت‌آمیز ماتائیس توسط پلیس نیویورک بوده است. 

همزمان خبرگزاری رویترز هم امروز یکشنبه گفته هنگام عملیات پلیس برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان در میناپولیس دو عکاس این رسانه مورد اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفته‌ و زخمی شده‌اند. 

رویترز نوشته فیلمی که توسط «جولیو-سزار چاوز» یکی از عکاس‌های این خبرگزاری ثبت شده افسر پلیسی را نشان می‌دهد که اسلحه‌اش را مستقیماً به سمت او نشانه گرفته است. 

سخنگوی اداره پلیس میناپولیس در پاسخ به درخواست خبرگزاری رویترز برای توضیح در خصوص این حادثه خواستار رؤیت نسخه‌ای از این ویدئو شده اما از اظهارنظر بلافاصله درباره آن خودداری کرده است.

رویترز نوشته هر دو خبرنگار این رسانه لباس‌هایی به تن داشته‌اند که خبرنگار بودن آنها را نشان می‌داده است.