بین الملل سیاسی

مصمم به مقابله با رویکردهای یک‌جانبه برای بحران‌های جهانی هستند

وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر نوشت که تهران و مسکو مصمم به مقابله با رویکردهای یک‌جانبه برای حل بحران‌های جهانی هستند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به سفر امروز خود به مسکو اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «ایران و روسیه مصمم به مقابله با رویکردهای یک جانبه و غیرقانونی برای حل بحران‌های جهانی هستند.»

ظریف در ادامه خاطرنشان کرده این جمله از بخشی از بیانیه مشترک او با لاوروف بوده است. او نوشت: «این بخشی از بیانیه مشترکی است که امروز در مسکو با “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه داشتیم. در آنجا ما بار دیگر بر تعهدات بین‌المللی خود تاکید کردیم در حالی که آمریکا و همراهانش به اساس روابط بین‌المللی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای امنیت حمله می‌کنند.»

به گزارش خبرگزاری فارس، ظریف و لاوروف امروز در مسکو «اعلامیه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در زمینه ارتقای حقوق بین‌الملل» را در مسکو به امضا رساندند.

 این بیانیه با عنوان « اعلامیه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در زمینه ارتقای حقوق بین‌الملل» در ۱۳ بند تنظیم شده است.

ظریف امروز در نشست خبری مشترک با لاوروف با اشاره به این اعلامیه عنوان کرد که حقوق بین‌الملل  از نظر رژیم جدید آمریکا هیچ معنا و مفهومی ندارد.