اقتصادی

نماینده آبادان در مجلس: نیروهاو شرکتهای بومی حمایت شوند

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رشد و شکوفایی استان خوزستان و شهرستان آبادان لازم است تا نیروها و همچنین شرکت های فعال بخش خصوصی مورد حمایت جدی قرار گیرند.

سید مجتبی محفوظی در دیدار با مدیر عامل شرکت بهساخت فراز جنوب افزود: در وهله اول بایستی شرکت های پیمانکاری بومی همت خود را متوجه استفاده از نیروهای بومی کنند و از سوی دیگر دستگاههای اجرایی نیز باید خود را مکلف به حمایت از شرکتهای بومی واجد صلاحیت بدانند.

وی ادامه داد: ارزیابی های اولیه حاکی از این واقعیت است که شرکت بهساخت فراز جنوب به عنوان شرکت بومی که در خوزستان به ثبت رسیده است و دفتر مرکزی آن در آبادان مستقر است از شرکت های پیمانکاری توانمند و خوشنام محسوب می شود که نمایندگان مجلس خود را موظف می دانند از این نوع شرکت ها حمایت کنند.

نماینده مردم آبادان تصریح کرد:پالایشگاه ابادان و سایر مجموعه های فعال باید در واگذاری پیمانها و انجام مناقصه ها با رعایت کلی ضوابط و در شرایط برابر بصورت همه جانبه از این شرکت های بومی در مناقصه ها استفاده بیشتری داشته باشند.

محفوظی خاطر نشان کرد: اتخاذ تدابیر و سازوکارهای قانونی برای تمهید شرایط استفاده بیشتر از ظرفیت شرکت های بومی باید در دستور کار قرار گیرد و از سوی دیگر این شرکتها نیز برای ارتقای رتبه های خود پی گیری بیشتری داشته باشند.

در این دیدار مهندس داریوش راستی مدیر عامل شرکت بهساخت فراز جنوب با تشکر از اولویتی که نمایندگان شهرستان آبادان برای رشد و نضج پیمانکاران بومی قایل شده اند ضمن ارایه گزارشی از عملکرد شرکت متبوعش بر آمادگی خود و دیگر شرکت های همگن بمنظور ایفای وظایف در حوزه اجرای پروژه های مهم تاکید کرد.

شرکت بهساخت فراز جنوب از شرکت های فعال در زمینه اجرای پروژه های توسعه ای نفت، گاز و پتروشیمی است.