اقتصادی

مدیر عامل بانک صادرات:طرح «طراوت٢» برای ایجاد ظرفیت‌های جدید در واحدهای تولیدی عملیاتی می‌شود

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: این بانک در سال «جهش تولید»، مرحله دوم طرح اعتباری ویژه تولید «طراوت٢» را برای ایجاد ظرفیت‌های جدید در واحدهای تولیدی عملیاتی می‌کند.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی در حاشیه نشست هم‌اندیشی وزیر امور اقتصادی و دارایی با فعالان اقتصادی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بانک صادرات ایران در ارائه انواع خدمات بانکی و مالی برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی کشور را تشریح کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح‌های این بانک در راستای حمایت از تولید و اشتغال، از ظرفیت طرح «طراوت ٢» برای تقویت زیرساخت‌های صنایع کشور در بلندمدت خبر داد و افزود: بانک صادرات ایران به دنبال نام‌گذاری سال ١٣٩٨ به عنوان سال «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری و به منظور افزایش اشتغال، طرح «طراوت» را از فروردین ماه سال گذشته برای حمایت از بخش تولید به اجرا گذاشت. این طرح در بانک صادرات ایران با برنامه‌های تکمیلی ادامه خواهد یافت و در سال «جهش تولید»، طرح «طراوت٢» را برای کمک به عملیاتی شدن طرح‌های بلندمدت، ساخت کارخانجات و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای واحدهای تولیدی در دستور کار داریم.
مدیرعامل بانک صادرات ایران، «همیان سپهر» را نیز یکی دیگر از محصولات این بانک برای حمایت از واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: این طرح با موضوع اعطای تسهیلات برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان واحدهای تولیدی ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح «همیان سپهر» بعد از کرونا هم ادامه خواهد یافت، اظهار کرد: مهم‌ترین سرمایه در گردش مورد نیاز این واحدها، حقوق کارگران و کارکنان و تأمین مواد اولیه است که با این طرح تلاش ویژه‌ای برای حل این بخش از مشکلات واحدهای تولیدی صورت می‌گیرد.
صیدی در توضیح عملکرد بانک در زمان گسترش کرونا و فرصت‌های ایجادشده برای حمایت از کسب وکارهای آسیب‌دیده و تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی تأکید کرد: لازم بود تا برای حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا، هم اقساط امهال شده و هم تسهیلات بیشتری به بنگاه‌ها داده شود. در هر حال مدیریت مالی در بحران، از اقتضائات همیشگی بانک است و طرح‌ها و محصولات بانک نقش مهمی برای عملیاتی کردن این حمایت‌ها به نحو مؤثر داشته است.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های «همیان سپهر» و «طراوت ٢» در سال‌جاری خدمات بانک صادرات ایران در زمینه تولید و اشتغال نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی خواهد داشت.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به قدردانی استاندار مازندران از بانک صادرات استان در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های دولتی و خصوصی گفت: مجموعه همکاران بانک صادرات مازندران اعم از همکاران ستاد و صف عملکرد درخشانی را از خود به نمایش گذاشته‌اند و موفق شدند پیشرفت‌های چشمگیری را در زمینه‌های مختلف داشته باشند.
صیدی ادامه داد: بانک صادرات مازندران با توجه به مأموریت‌هایی که برای حمایت از طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی و همچنین طرح‌های زیرساختی استان داشته، توانسته جایگاه ویژه‌ای را در بین بانک‌های دولتی و خصوصی استان به خود اختصاص دهد که قدردانی استاندار مازندران نشان از این جایگاه و تأثیرگذاری دارد.
وی گفت: استان مازندران دارای ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه‌ بسیاری در حوزه‌های مختلف است و همکاران بانک صادرات مازندران تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن برای ارائه خدمات به مردم عزیز استفاده کنند و در این راه به موفقیت‌های ارزنده‌ای نیز دست یافته‌اند.