اقتصادی

عملیات اجرایی بوستان بزرگ ایرانیان در تهران بزودی آغاز می شود

عملیات اجرایی محوطه سازی بوستان بزرگ ایرانیان واقع در منطقه ۱۹ بزودی توسط شرکت  فنی مهندسی بهساخت فراز جنوب آغاز می شود

 به گزارش روابط عمومی و ارتباطات بین الملل شرکت بهساخت فراز جنوب  برای اجرای این بخش از  عملیات اجرایی بوستان بزرگ ایرانیان افزون بر ۱۳۱ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که پیمانکار  انجام این  پروژه شرکت بهساخت فراز جنوب  در تعامل با سازمان بوستانها و فضای سبز شهرداری تهران  مبادرت به اجرای این عملیات می کند.

 بر پایه این گزارش به دلیل برخی مشکلات و تنگناها  اجرای این پروژه در یکی از مناطق محروم  کلانشهر تهران با وقفه مواجه شده بود که پس از پی گیری های متعدد عملیات اجرایی محوطه سازی  این بوستان  به مناقصه گذاشته شد و شرکت بهساخت فراز جنوب به عنوان یکی از مجموعه های فعال  برنده این مناقصه شده است.

 بر پایه مستندات  و سوابق موجود  در طراحی های انجام شده  این بوستان  با الهام از شیوه‌های معماری و باغ‌سازی ایرانی ، اسلامی به مثابه اکوموزه ای زنده و فعال برای آشنایی با سرزمین ایران و فرهنگ بومی، دینی و سنتی مردم و فضایی جذاب برای استفاده و افزایش آگاهی شهروندان از ایران ا احداث می شود  تا با کاربری تاریخی، فرهنگی و تفرجگاهی در محدوده شهر تهران بستر مناسبی  بمنظور برخورداری از امکانات تفریحی،  و آشنایی با سنت‌ها و ارزش‌های گوناگون کشور  فراهم شود.

انتظار می رود با توجه به مطالبات مردم در این منطقه  با حمایت های  شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری این پروژه بر اساس برنامه زمان بندی شده   آماده بهره برداری شود.

شایان ذکر است هفته گذشته نیز مراتب برنده شدن شرکت بهساخت فراز جنوب در مناقصه ۳۱۳ میلیارد ریالی اداره بندر امام خمینی (ره) ابلاغ شده بود.