اقتصادی

احداث پالایشگاه در استان بوشهر توسط شرکت بهساخت فراز جنوب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان بوشهر گفت: این استان به سبب امنیت، ظرفیت‌های بالا و زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنایع مرتبط با نفت و گاز که دارد از مناطق ایده‎ال برای سرمایه‎گذاران است.

سعید زرین فر روز دوشنبه در نشست با سرمایه‌گذار متقاضی احداث پالایشگاه در استان بوشهر افزود: این استان از حیث ظرفیت اکنون به عنوان پایتخت انرژی مطرح است و به واسطه همجواری با آب‌های نیلگون خلیج فارس در زمینه‎های مختلفی مستعد سرمایه‎گذاری است.

وی بیان کرد: با وجود آب‌بر بودن صنایع قرارگیری بوشهر در کنار خلیج فارس باعث شده تا نگرانی سرمایه‌گذاران در این استان در زمینه تامین آب به حداقل برسد.

زرین فر ادامه داد: در استان بوشهر با هدف به حداقل رساندن بیکاری، مسئولان با آغوش باز پذیرای سرمایه‎گذاری هستند و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‎شود.

وی افزود: در این مسیر در کنار تسهیل‌‎سازی در فرایندسرمایه‌گذاری مسائل مهم همچون محیط زیست نیز مورد توجه قرار دارد تا فعالیت صنایع به قیمت تهدیدهای محیط زیستی تمام نشود.

زرین فر بیان کرد: استان بوشهر اکنون با وجود حجم سرمایه‌گذاری زیاد در عرصه نفت و گاز و فرصت‌های موجود، یک برند در عرصه سرمایه‌گذاری نفتی و گازی است.

وی گفت: یکی دیگر از امتیازات استان بوشهر هماهنگی و تعامل بین سطوح مدیریتی است و این موضوع در کنار امنیت و آرامش موجود در استان فرصتی بسیار ایده‌آل برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان بوشهر محسوب می‌شود.

زرین فر افزود: مدیریت ارشد استان بوشهر همواره از طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز حمایت می‌کند.

معاون استاندار بوشهر در ارتباط با طرح پالایشگاهی شرکت بهساخت فراز جنوب بیان کرد: در صورت تحقق نهایی طرح سرمایه‌گذاری شرکت بهساخت فراز جنوب در استان بوشهر برد – برد خواهد بود.
زرین فر ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در شهرک صنعتی دیر برای سرمایه‌گذاری پروژه‌های صنعتی در عرصه نفت و گاز، این شهرک مکانی مناسب برای احداث پالایشگاه نفتی شرکت بهساخت فراز جنوب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فنی مهندسی بهساخت فراز جنوب گفت: این شرکت متقاضی یکهزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای احداث پالایشگاهی در پنج فاز و با قابلیت ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی است که در صورت دریافت مجوزهای لازم ظرف مدت ۲ سال به بهره‎‌برداری خواهد رسید.

داریوش راستی افزود: خوراک این پالایشگاه روزانه هشت هزار بشکه میعانات گازی است که محصول نهایی آن نیز می‎تواند اترها، تینرها، حلال‌ها و روغن‌های خاص صنعتی باشد.

وی ادامه داد: با حمایت خوبی که تاکنون مسئولان استان بوشهر انجام دادند، امیدواریم این پروژه در استان به نتیجه برسد و پایه‎گذاری مناسبی برای احداث شرکت‎های بومی در منطقه صورت گیرد.

راستی عنوان کرد: تعمیم تفکر صنعتی در بین جوانان استان موضوعی حائز اهمیت است که می‌تواند مشکل اشتغال آنها را برطرف و حتی استان را به تامین نیرو از سایر استان‎‌ها سوق دهد.