اجتماعی

سعید پرویزی:خطر پذیری جوهره خبرنگار است

سعید پرویزی خبرنگار صدا و سیمای مرکز فارس گفت: خطر پذیری باید به عنوان ذات و جوهره خبرنگار در وجودش متجلی شود تا عرصه ای که وی در آن فعالیت دارد همواره بالنده و پویا باشد.

سعید پرویزی در گفت وگو با آژانس خبری تحلیلی آزاد افزود: ماجراجویی در کار اطلاع رسانی تفاوت اساسی با خطر پذیری دارد زیرا ماجرا جویی معطوف به تمناهای ذهنی و برخی خود محوری هاست اما خطر پذیری مستلزم انجام بهینه فعالیت در این عرصه مهم شمرده می شود.

این خبرنگار نام آشنا اضافه کرد:حلقه مفقوده امور اجرایی در کشور بعضاً نظارت است و در بیشتر سوژه های خبری که تیم ما تهیه می کند در تلاشیم تا با حساس کردن مردم ، متولیان رسمی را متوجه رسالت خود و ضرورت اقدام بموقع نماییم.

پرویزی تصریح کرد:استان بزرگ و پهناور فارس همواره از نظر سوژه های خبری دارای اهمیت بوده است و با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین مجاورت با استانهای مختلف خاستگاه پدیده های جاذب و در عین حال ویژه است که برای بازنمایی و روایت آن نیاز است فراتر از قالب های کلیشه ای رایج عیان سازی شود.

گزارشگر برتر صدا و سیما خاطر نشان کرد: اگر انگیزه فعال رسانه ای بجای مطرح کردن آلام و مشکلات و یا تبیین قابلیت ها متوجه عرض اندام شخصی شود وی فاقد هویت واقعی در این عرصه خواهد بود و بنده نیز با سپاس از مسئولانی که بارها برای گزارش های متنوع مبادرت به تشویق اینجانب کرده اند بهترین تشویق را قدردانی مردم و حل یک معضل اجتماعی و اقتصادی می دانم که پیامد انتشار گزارش های اینجانب و سایر خبرنگاران اتفاق می افتد.

وی ابراز امیدواری کرد بدون وقفه بتواند به عنوان گزارشگری موفق حامل پیام های امید آفرین برای هموطنان باشد.

شایان ذکر است سعید پرویزی و تیم رسانه ای همراهش با طراحی مستند گونه سوژه ها، با هدف نمایان ساختن ابعاد مختلف یک پدیده، مخاطب را با زوایای گوناگون پدیده مورد نظر آشنا ساخته و این امر در تحریض و ترغیب مخاطبین به مطالبه گری برای حل ریشه ای پدیده مذموم سوژه و یا آشنایی با ابعاد دستاورد یک طرح و یا ایده بدیع توسط نخبگان و متخصصان نقش بارزی دارد.