اقتصادی

وزیری که فقط حرف قشنگ می زند

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با انتقاد از بی برنامگی وزارت راه و شهرسازی برای بخش مسکن، گفت: وزیر راه فقط حرفهای خیلی قشنگی برای تولید مسکن می زند.

فرشید پورحاجت با بیان این که قیمت در بازار مسکن هر روز افزایشی شده است، اظهار کرد: به نظر می رسد در بخش مسکن کار از کار گذشته باشد و مسائل و معضلات ساخت و ساز به حال خود رها شده اند.

وی با بیان این که طی ۲ سال اخیر وزیر راه و شهرسازی فقط حرف های خیلی قشنگی درباره رفع مشکلات تولید گفته است، افزود: یکی از مهم ترین مسائل این بخش برنامه ریزی برای تولید مسکن است، اما آنچه را که در مقام عمل می بینیم افزایش روزانه قیمت به دلیل نبود برنامه عملیاتی است.

وی ادامه داد:  از سوی دیگر بحث سرمایه‌گذاری در بخش مسکن کاهش یافته و فعالان بخش خصوصی تمایلی آنچنانی به سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با بیان “به نظر می‌رسد این بی برنامگی در آینده بحران جدی را برای مسکن کشور به وجود آورد، اضافه کرد: برخی مسئولان وزارت راه و شهرسازی ادعا می کنند نوساانات قیمت مسکن و افزایش آن ارتباطی به عرضه و تقاضا ندارد.

پورحاجت با بیان این که مهم ترین عامل افزایش قیمت مسکن عدم تناسب عرضه و تقاضاست، گفت: متاسفانه در صورت اصرار بر این که بازار مسکن تاثیری از عرضه و تقاضا نمی پذیرد در آینده نزدیک منتج به آشفته بازار مسکن خواهد شد. آیا در این صورتباز هم می‌توانیم بگوییم عرضه و تقاضا نقشی در بازار مسکن نخواهد داشت.