اقتصادی

دو طرح پتروشیمی در جنوب استان بوشهر افتتاح می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افتتاح ۲ مجتمع پتروشیمی در شهرهای جنوبی استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا بزرگترین واحد متانول جهان در بندر دیر به دستور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

سید حسین حسینی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌‌ترین ظرفیت‌های شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر صنایع عظیم پارس جنوبی است اظهار داشت: طرح‌ها و صنایع مهمی در عرصه تولید و بهره‌برداری از میدان گازی پارس جنوبی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه “منطقه پارس جنوبی ظرفیت مهمی در عرصه شکوفایی توانمندی اقتصادی و صنعتی ایران اسلامی به نمایش گذاشته است” افزود:  پارس جنوبی نماد اقتدار و توانمندی دستیابی جوانان ایران اسلامی به فناوری‌های نوین است چراکه  طرح‌های مهمی با تلاش متخصصان ایرانی به عرصه تولید و بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افتتاح ۲ مجتمع پتروشیمی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در سال “جهش تولید” خبر داد و گفت: متانول کاوه در بندر دیر و کیمیای پارس خاورمیانه در بندرعسلویه به دستور رئیس جمهور از طریق ارتباط تصویری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حسینی با بیان اینکه “مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در عسلویه ظرفیت تولید روزانه ۵ هزار تن متانول را دارد” گفت: مجتمع پتروشیمی کاوه نیز با ظرفیت تولید روزانه ۷ هزار تن متانول به عنوان بزرگترین واحد متانول جهان در بندر دیر استان بوشهر افتتاح می‌شود که این دو واحد صنعتی نقش مهمی در توسعه صادرات و ایجاد صنایع پایین دستی دارند.

وی با بیان اینکه “مجتمع پتروشیمی کاوه یک‌هزار و ۳۵۰ فرصت اشتغال‌زایی را فراهم کرده است” گفت: خوراک این واحد صنعتی و تولیدی روزانه ۶ میلیون تن گاز طبیعی از فازهای پارس جنوبی است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ویژگی مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در عسلویه را مورد اشاره قرار داد و  گفت: این مجتمع پتروشیمی با ظرفیت تولید روزانه  5 هزار تن متانول ۷۰۰ فرصت شغلی را فراهم کرده است که نقش مهمی در افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی دارد.