اقتصادی

نوشدارو پس از نقره داغ شدن مشترکان/ دو اپراتورتلفن همراه بیش از گذشته جریمه می شوند

با اجازه دولت، مصوبه افزایش جریمه تخلف اپراتورهای تلفن همراه، از امروز اجرا می‌شود. روز گذشته اسحاق جهانگیری با ارسال نامه‌ای به چند وزارتخانه، اعلام کرد که جریمه برخورد با گرانی بسته‌های اینترنت عملیاتی شود.

با توجه به بی‌اعتنایی همراه اول و ایرانسل به اختطارهای وزارت ارتباطات و رگولاتوری مبنی بر جریمه دو میلیارد تومان به سبب گرانی بسته‌های اینترنت ، از ابتدای مردادماه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت جدی پیگیر افزایش اختیارات برای برخورد با اپراتورهای متخلف شد.

در نتیجه این پیگیری، روز پنجم مرداد نامه‌ای به هیئت وزیران ارسال شد تا درخواست افزایش اختیارات با متخلفین بررسی شود. این درخواست پس از بررسی، روز پانزدهم مردادماه تائید شد.

با تائید درخواست افزایش اختیارات برای مقابله با تخلف همراه اول و ایرانسل، سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که برای اپراتورهای متخلف، جریمه روزانه معادل یک دهم درآمد سالیانه آن اپراتور را در نظر گرفته است. این رو هم بخون:

طبق این قانون اگر اپراتوری در طول سال ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد، از زمان ابلاغ اخطاریه، باید روزانه مبلغ ۱۷ میلیارد تومان جریمه پرداخت کند. در این حال اگر اپراتور بخوهد به تخلف خود ادامه دهد، طی یک سال ۳۶٫۵ درصد کل درآمد خود را باید به عنوان جریمه پرداخت کند.

طبق گفته رئی رگولاتوری کشور، جریمه ۲ میلیاردی برای چنین تخلفی بازدارنده نبوده و سازمان تنظیم مجبور به افزایش تخلف شد، همچنین این ابلاغیه به تمام اپراتورهای فعال کشور فرستاده شده و هر کدام در صورت تخلف شامل این جریمه خواهند شد.

حال روز گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با ارسال نامه‌ای به وزارتخانه‌های ارتباطات، اقتصاد، اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه و به استناد به نامه جلسه هیئت وزیران در روز پانزدهم مرداد و ماده واحده قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات، اجازه برخورد با اپراتورهای متخلف را صادر کرد.

به این ترتیب، سازمان تنظیم مقررات، باید این ابلاغیه را به اپراتورهای کشور ارسال کند. در صورت عدم رفع تخلف از سوی اپراتور تا ۴۸ ساعت، جریمه روزانه معادل یک دهم درآمد سالانه اپراتور، درنظر گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که درآمد سالیانه اپراتور متخلف براساس آخرین صورت مالی، حسابرسی و تعیین میگردد.