اجتماعی

مدیر آموزش و پرورش دیلم بوشهر: حداقل دو سال با کرونا درگیر خواهیم بود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیلم گفت: با توجه به شروع سال تحصیلی و عدم بازدهی لازم در تدریس غیرحضوری، مجبور به بازگشایی مدارس بصورت حضوری شده ایم و مکمل تدریس حضوری، تدریس از طریق غیرحضوری که شامل درسنامه، سی دی، برنامه شاد و تلویزیون می‌باشد.

محمد مهدی محسنی افزود: با توجه به شرایطی که در سال تحصیلی گذشته تجربه کرده ایم می‌توانیم سال تحصیلی جدید را بهتر مدیریت کنیم، ما بر اساس پیش بینی اکثر کارشناسان حوزه بهداشت شاید تا دو سال آینده درگیر این بیماری باشیم، به همین دلیل امکان تعطیل کردن آموزش نمی‌باشد.

وی گفت: در هر سه وضعیت سفید زرد و قرمز کلاس‌های حضوری با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار می‌شود و تمام تلاش ما این می‌باشد که کوچکترین لطمه‌ای به سلامت دانش آموزان و همکاران فرهنگی وارد نشود.

وی با تاکید براینکه نقش شورای مدرسه در این ایام بیش از پیش نمایان می‌شود گفت: تمام تصمیمات مدرسه باید به تصویب شورای مدرسه و در چهار چوب قانون صورت بگیرد و شورای مدرسه در سریعترین زمان ممکن تصمیمات لازم در خصوص میزان ساعات حضور دانش آموز، نوبت بندی، میزان ساعات تدریس هر کلاس و … را برنامه ریزی نماید.

محسنی افزود: مدارس در هر سه وضعیت دایر و تدریس بصورت حضوری می‌باشد، مگر در صورتیکه ستاد ملی یا استانی کرونا دستور به تعطیلی مدارس دهد.

وی گفت: هیچ اجباری به حضور دانش آموزان در مدرسه نمی‌باشد، ولی با توجه به احتمال برگزاری امتحانات پایانی بصورت سراسری، آموزش و پرورش در قبال عدم حضور دانش آموز در کلاس‌های درس حضوری هیچ مسئولیتی را قبول نمی‌کند.

محسنی افزود: وظیفه اصلی ما در قبال دانش آموزان مهیا نمودن تمام شرایط لازم جهت تدریس بدون دغدغه می‌باشد و به همکاران خود تاکید می‌کنم کم کاری از هیچ مدیر یا معلمی در این زمینه پذیرفته نیست.

مدیر آموزش و پرورش دیلم خاطر نشان کرد: هیچ گونه تجمع فیزیکی توسط دانش آموزان در محیط مدرسه نباید انجام گیرد و دانش آموز تنها در ساعاتی که از قبل و تنها جهت تدریس دروس اصلی اعلام می‌شود با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی درمدرسه حاضر می‌شود و پس از پایان کلاس درسی بلافاصله مدرسه را ترک می‌کند.

وی افزود: حداکثر زمان لازم جهت تدریس ۳۵ دقیقه در نظر گرفته شده است و معلم باید تدریس مفید خود را در این زمان انجام دهد و از طریق تدریس غیر حضوری می‌تواند به رفع اشکال یا انجام تکالیف اختصاص دهد.

محسنی در پایان ضمن تشکر از اولیاء تاکید کرد: قبل از اینکه مسئولین ناظر عملکرد ما باشند، اولیاء محترم ناظر عملکرد ما هستند.