اقتصادی

توقف ۳ نماد بانکی در بازار سرمایه

آخرین لیست منتشر شده از سوی بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد ۳۹ نماد معاملاتی بازار سرمایه متوقف شده که در این بین ۳ نماد بانکی نیز مشاهده می‌شود.

لیست نمادهای متوقف شده در بورس تهران حاکی از آن است که ۳۹ شرکت با توقف معاملاتی مواجه شده‌اند که در این فهرست ۳ بانک «صادرات، کارآفرین و انصار» نیز حضور دارد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده نماد بانک صادارت به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت، بانک کارآفرین به دلیل برگزاری مجمع در خصوص تصیمم گیری درباره افزایش سرمایه و بانک انصار به دلیل تعلیق در کنار ۳۶ نماد دیگر در وضعیت توقف معاملاتی قرار گرفته‌اند.

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه باعث توقف نماد شرکت‌های آسان پرداخت پرشین «آپ»، گروه صنعتی پاکشو «پاکشو»، درخشان تهران «پدرخش»، کشتیرانی «حکشتی»، آهنگری تراکتورسازی ایران «خاهن»، لبنیات کالبر «غالبر»، بیسکویت گرجی «غگرجی»، قند اصفهان «قصفها»، کاشی پارس «کپارس»، تولیدی کاشی تکسرام «کترام» و سرمایه‌گذاری نیرو «ونیرو» شده است. تعلیق نماد معاملاتی نیز نماد شرکت‌های صنایع آذر آب «فاذر»، کنتورسازی ایران «آکنتور»، مشاین‌سازی نیرو محرکه «تمحرکه» و صنایع کاشی، بانک انصار «وانصار» و سرامیک سینا «کساوه» را متوقف کرد.