فرهنگی

​کتاب کالای شکننده‌ای است و باید از تکانه‌های سبد معیشتی حفظ شود

​نشست دوم «جشن واژه» دیدار با اهل قلم در غرفه بانک صادرات ایران، میزبان حامد عسکری، نویسنده، شاعر، غزل‌سرا و ترانه‌سرا و دوستداران شعر و ادبیات فارسی در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، در این نشست که با ارزیابی کیفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب و شعرخوانی این شاعر محبوب کشورمان همراه بود، با استقبال فراوان علاقه‌مندان شعر و ادبیات فارسی و دوستداران کتاب همراه شد.حامد عسکری در این نشست با اشاره به گران شدن کتاب و مشکلات ناشران گفت: کتاب کالای شکننده‌ای است که با ایجاد هر تکانه به سبد خرید خانوار، اولین چیزی که از این سبد حذف می‌شود، کتاب، سینما، تئاتر، کنسرت موسیقی است.وی با اشاره به مشکلات موجود و میزان استقبال از نمایشگاه کتاب امسال گفت: با وجود همه مشکلات به شدت به همه جوانان و به ویژه به جوانان دهه ۶۰ و ۷۰ بسیار امیدوارم و باید برای مردم نجیب و شریف کارهای بیشتری انجام دهیم و به گونه‌ای به فکرشان باشیم تا بتوان به صورت بهتری کتاب را در دسترس آنها قرار داد.این شاعر محبوب کشورمان در بیان و تشریح شعر و نقش  ادبیات گفت: به اندازه شاعران جهان، تعریف از شعر وجود دارد.

عسکری نهج‌البلاغه امام علی علیه‌السلام را منبع بزرگ و مأمن آرامش ‌بخش عنوان کرد و افزود: شخصیت بارز امیرالمومنین علیه‌السلام به گونه‌ای است که پهلوانان، قضات، سیاستمداران، پدران و همه آحاد مردم تلاش می‌کنند خود را با آن حضرت انطباق دهند.وی در این نشست در اهمیت و ضرورت حمایت از فرهنگ، هنر و  ادبیات گفت: «اگر در مملکت ما پزشک، مهندس، فوتبالیست و تعمیرکار نداشته باشد، می‌توان با فراخوان از کشورهای دیگر وارد کنیم تا برایمان کار کنند ولی نمی‌توانیم شاعر، نویسنده و آهنگساز وارد کنیم. هیچگاه رشته ادبیات و علوم انسانی را رشته حقیری نشماریم. به هیچ وجه ادبیات زندگی انگل‌واری ندارد. ادبیات از نان شب واجب‌تر است. اگر بچه‌هایی را تحویل جامعه بدهیم که قبل از خواب بدون قصه به خواب بروند، برایمان خواب می‌بینند. به جایمان خواب می‌بینند و خواب‌های آنها خیلی کابوس است و کابوس با رویاهای ابریشمی معطر ما خیلی تفاوت دارد.»