فرهنگی

هیاتهای مذهبی بخشی از ملزومات خود را از نمایشگاه شمیم حسینی دریافت می کنند

آستان مقدس شیخ صدوق  هفته جاری میزبان چهارمین مرحله از اجرای طرح شمیم حسینی برای شهرستان ری و  مناطقی از جنوب  تهران خواهد بود.

به گزارش آزاد نیوز به نقل از نمابر روز دوشنبه روابط عمومی آستان شیخ صدوق آیین افتتاحیه نمایشگاه «شمیم حسینی» همزمان با قرار گرفتن در آستانه فرا رسیدن ماه محرم در آستان مقدس شیخ صدوق (ره) شهرری  در  روزهای پایانی  هفته جاری برگزار می شود.

شایان ذکر است امام‌زاده ها و بقاع متبرک در قالب طرح شمیم حسینی عهده دار میزبانی هیأت‌های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) خواهند بود و در این راستا موقوفاتی که براساس نیات واقف اختصاص به عزاداری و اطعام عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) دارد تحت اشراف و مدیریت سازمان اوقاف هرساله در محرم و صفر صرف تأمین نیازهای هیأت‌های عزاداری در مساجد و حسینیه‌ها می‌شود.

معاون  فرهنگی اداره اوقاف شهرستان ری در نشست هماهنگی  اجرای این طرح گفت:هیأت‌های مذهبی و مساجد می‌توانند ضمن مراجعه به این نمایشگاه‌ براساس ضوابط و قوانینی که تعریف شده با تخفیفات ویژه اقدام به تأمین ملزومات و نیازهای خود از جمله موادغذایی، ملزومات بهداشتی، مواد ضدعفونی و … کنند و در ایام محرم در راستای اطعام عزاداران حسینی و ارایه خدمت به انها استفاده کنند.

حجت الاسلام  احمد اشرفی ابراز امیدواری کرد هیاتهای مذهبی از فرصت فراهم شده بنحو مطلوب بهره برده و مقارن با آغاز ماه محرم و با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی شور حسینی را در مساجد و هیأت‌های مذهبی شهرستان ولایتمدار ری  و سایر مناطق تهران رقم بزنند‌.

وی از متولیان برگزاری این طرح در محل آستان شیخ صدوق خواستار تمهید همه امکانات لازم برای ارایه خدمات مورد نیاز به هیات مذهبی در طول  برگزاری این  طرح  شد و تصریح کرد: با هدف آشنایی بیشتر با اهمیت و جایگاه وقف در تعالیم دینی  و آموزه های اسلامی  از طریق استقرار کارشناس وقف  به تبیین  این سنت  دیرپای حسنه  به شرکت کنندگان  مبادرت می شود.

اشرفی  اظهار امیدواری کرد خیرین نیک اندیش و متدین  همانند گذشته در پاسداشت میراث معنوی و فرهنگی و اشاعه فرهنگ حسینی  اهتمام لازم را به عمل آورند و  در تبعیت از منش و سیره نیاکانشان در فرایند  دوام و قوام  آیین های مذهبی به ویژه   بزرگداشت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نقش آفرینی مخلصانه داشته باشند.

وی در پایان از محل برگزاری نمایشگاه شمیم حسینی در شبستان آستان شیخ صدوق که در دو هزار متر مربع  آماده سازی شده است  بازدید و نکاتی را به دست اندرکاران این طرح یادآور شد.

این نمایشگاه از بدو شروع به کار به مدت سه روز  به هیاتهای مذهبی ارایه خدمت می کند.

آستان شیخ صدوق از مراکز مهم مذهبی و قرانی، میزبان بسیاری از برنامه های استانی و ملی در این عرصه ها است.