اجتماعی

وعده گوش آشنای مدیر عامل انجمن سینمای جوان ایران

به گزارش خبرنگار ما ،مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در سفر به استان فارس و حضور در جمع اعضای انجمن سینمای جوانان شیراز و آباده بر حمایت از تولیدات فاخر در حوزه فیلم کوتاه تاکید کرد.وی با قدر دانی از زحمات و تلاشهای انجام یافته در انجمن سینمای جوانان کلانشهر شیراز، جایگاه این شهر ادبی و هنری و فرهنگی را در حوزه تولیدات سینمای کوتاه بسیار فراتر از وضع موجود دانسته و خواستار توجه فیلمسازان جوان دفتر ویژه انجمن جوانان شیراز به موضوعات بکر و بدیع فرهنگی و اجتماعی شد.
مهدی آذرپندار مدیر عامل انجمن سینما ی جوانان ایران که به همراه دو تن از همکاران خود در جمع اعضای انجمن سینمای جوانان فارس دفتر شیراز و پیشکسوتان و مدرسان سینمای جوانان این شهر در سالن غزل از تالار اجتماعات حافظ حضور یافته بودند،شیراز و برخی شهرستانهای فارس را مستعد اجرای برنامه ها و دوره های آموزشی و استعدادیابی در زمینه تولید اثار کوتاه سینمایی دانستند.
آذرپندار با تایید این مطلب که دفاتر انجمن سینمای جوانان در سراسر کشور از بابت حداقل تجهیزات و وسایل مورد نیاز فیلم‌سازی مشکل جدی دارند،از عزم جدی انجمن سینمای جوانان ایران برای تهیه ابتدایی ترین تجهیزات مورد لزوم فیلمسازان جوان خبر داده و اظهار داشت:در بحث نوسازی تجهیزات دفاتر انجمنهای استانها باید بگویم که از ۱۲ سال پیش تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است ولی ما بنا داریم با حول و قوه الهی و تلاش همکاران عزیزمان و مساعدت ویژه مدیران ارشد سینمایی و منابع در اختیار دولت و…نسبت به رفع این مشکل اقدام و پیگیری ویژه نماییم.
وی گفت: تامین تجهیزات دفاتر انجمن سینمای جوان در کشور نیازمند حداقل سی تا چهل میلیارد تومان بودجه است که این مبلغ معادل کل بودجه فعلی انجمن است.
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران از تامین فیلم برای برپایی پاتوقهای فیلم کوتاه در دفاتر انجمن خبر داد و افزود:برنامه این پاتوقها را به همه روسای دفاتر ابلاغ کرده ایم و تعدادی از عناوین فیلمهای موجود از تولیدات انجمن سینمای جوان ایران را هم به دفاترمان در استانها و شهرستانها که ۵۸ دفتر است فرستاده ایم.مطالبه مان این است که نمایش این فیلمها در سالنهای سینماها برگزار شود و این برنامه به صورت هفتگی و منظم برقرار گردد تا چراع پاتوق فیلم در همه کشور روشن باشد.

*انجمن سینمای جوانان،گلوگاه سازمان سینمایی کشور است.

وی که در ابتدای جلسه دیدار و گفتگو با فیلمسازان جوان عضو انجمن سینمای جوانان شیراز مخاطب نظرات بیان شده از سوی فیلم‌سازان و عکاسان سینمایی حاضر این مراسم بود،تصریح کرد: همه تلاش ما و شما این بوده و هست و باید باشد که اثار ماندگار در زمینه های مسائل روز و مرتبط با فرهنگ و اجتماع پیرامونی تولید کنیم و از اینکه گاهی با بی مهریها و نپذیرفته شدنمان در جشنواره ها روبرومیشویم نهراسیم و پا پس نزنیم.
مدیر سابق گروه تولید فیلم و سریال شبکه ۳ سیما در ادامه گفت:من از حوزه تولید آمده‌ام و بنادارم برابر رسالت کاری و ماموریتی که بر عهده ام نهاده شده در زمینه تهیه و تولید اثار خوب و قابل دیدن در زمینه فیلم کوتاه تلاش کنم.تولید فیلم بلند یا آموزش و انتخاب بازیگری و از این دست مسائل در حیطه کار ما نبوده و نیست و متوجه مشکلات و چالشهای فراوان پیش رویمان هم هستم به خصوص در سال‌های اخیر که تولید بیشتر شده و بخش‌های مختلف خصوصی نیز وارد این عرصه شده‌ اند.
وی عنوان داشت:اعتقاد دارم برای یک مدیر حوزه سینما و تولید فیلم آنچه برجای میماند تنها تولیدات نیست. تولید ات منتسب به سازنده‌ هاست اما در حوزه نیروی انسانی، توفیق نیروهای مجموعه و فیلم‌ سازان برای یک مدیر ارزشمند و لذت‌بخش تر است و دستاورد مهمی برای او محسوب می‌شود.از این رو انجمن سینمای جوانان به دلیل سر و کار داشتن با نیروی انسانی، جای بسیار مهم و به نوعی گلوگاه سازمان سینمایی به شمار می‌رود.
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران تصریح کرد: اساس کار و رویکرد اصلی در دوره کاری جدید، توجه به تولید است و تلاش خواهیم کرد چگالی بودجه را به سمت تولید ببریم اما این به معنای غفلت از سایر حوزه‌ ها مثل آموزش و تجهیز و توجه به دفاتر و استانها و … نیست و ان‌شاءالله این ظرفیت‌ها در خدمت تولید قرار میگیرد.
در ادامه سعید پور اسماعیلی معاون آموزشی و فرهنگی انجمن سینمای جوانان کشور،طیبه فلکیان معاون امور استانهای این انجمن و ابراهیم شیشه گر مدیر دفتر انجمن سینمای جوانان فارس در زمینه امور انجمن سینمای جوانان،تولید فیلم کوتاه و…. به سخنرانی پرداختند.پیش از این سخنرانیها نیز اعضای انجمن و فیلمسازان جوان استان دیدگاهها، نظرات،پیشنهادات و انتقادات خود را در زمینه های کاری بیان نموده و خواستار حمایتهای جدی مسئولان کشوری و استانی