اجتماعی

​«ضیافت» بانک صادرات ایران برای بازنشستگان رونمایی شد

در آستانه میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، سامانه «ضیافت» با حضور مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و جمعی از مدیران ارشد بانک صادرات ایران رونمایی شد.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، در طرح ضیافت، «سپهر کارت» بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق فولاد تا سقف ١٥٠ میلیون ریال اعتبار شارژ می‌شود و آنها می‌توانند از نیمه‌شعبان تا عید سعید فطر، متناسب با اعتبار تخصیص داده شده، کالای مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای «انتخاب» یا «رفاه» خریداری کنند. تسهیلات دریافتی در ٦ قسط با نرخ سود «صفر درصد» از حقوق یا مستمری مشمولان طرح ضیافت کسر خواهد شد.
سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در مراسم رونمایی از سامانه ضیافت، اجرای این طرح را ارزشمند خواند و گفت: اجرای این طرح می تواند نقطه آغازی برای ارایه خدمات در سطح گسترده تری باشد و به عنوان یک مسئولیت اجتماعی به اقتصاد خانوارها کمک کند.
او با اشاره به مشکلات بنگاه‌های تولیدی کشور در تامین نقدینگی مورد نیاز خود در روزهای پایانی سال، اظهار کرد:  این طرح که حدود دو میلیون نفر مشمول دارد، می تواند نقش موثری در افزایش خرید مشمولان طرح داشته باشد.
ایمانی تصریح کرد: بانک صادرات ایران در چارچوب مسئولیت اجتماعی خود تا کنون اقدامات مثبتی را در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، پرداخت تسهیلات دارویی که تحسین و تقدیر وزیر محترم بهداشت را به دنبال داشت، ساخت بیمارستان و مواردی از این دست به ثمر رسانده است و از این منظر، در شبکه بانکی کشور شاخص بوده و عملکرد قابل دفاعی داشته است.
او افزود: پیش از اجرای طرح ضیافت، این بانک به منظور افزایش قدرت خرید افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری تا سقف ٥٠٠ میلیون ریال در قالب تسهیلات طرح همیان به آنها پرداخت کرده است.

اجرای ٣ طرح بزرگ‌تر و کامل‌تر در سال آینده
محسن سیفی، عضو هیات‌مدیره بانک صادرات ایران نیز در مراسم رونمایی از سامانه ضیافت، با اشاره به مشکلات نقدینگی در کشور، پرداخت‌های اعتباری، تامین مالی غیرنقدی تامین‌کنندگان و سرویس‌های اعتباری برای مصرف‌کنندگان را گریزناپذیر دانست.
سیفی با بیان این که راه‌اندازی سامانه ضیافت نشان داد، ظرفیت‌های قابل توجهی در بانک صادرات ایران وجود دارد، از رونمایی و اجرای سه طرح دیگر در سال ١٤٠٢ خبر داد و گفت: اولین طرح پس از طرح ضیافت، در اردیبهشت یا خرداد سال آینده که جامعه گسترده‌تری نسبت به این طرح دارد، برای جامعه‌ای که حقوق خود را از بانک صادرات ایران دریافت می‌کنند، اجرا خواهد شد که از نظر جمعیت تحت پوشش، طرح بزرگتری است و از منظر استفاده از تجربه طرح ضیافت، طرح کامل‌تری خواهد بود.
به گفته عضو هیات‌مدیره بانک صادرات ایران، پیش‌بینی می‌شود، مشمولان از طرح ضیافت استقبال خوبی داشته باشند و با استفاده از اعتبارت تخصیصی این طرح، کالاهای مورد نیاز خود را در فاصله نیمه شعبان تا عید فطر خریداری کنند.
به گفته سیفی، بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و فولاد که حقوق‌شان در شعب این بانک پرداخت می‌شود، می‌توانند تا ١٧ اسفندماه سال جاری در سایت بانک صادرات ایران به نشانی: https://ziyafat.bsi.ir در طرح «ضیافت» ثبت‌نام کنند و از ٢٢ اسفندماه برای خرید حداکثر تا سقف ١٥ میلیون تومان با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای طرف ‌قرارداد «رفاه» و «گروه انتخاب» و شرکت های زیر مجموعه دو  فروشگاه بزرگ به صورت اعتباری اقدام کنند.