اقتصادی

شعبه بانک تجارت در منطقه ویژه اقتصادی لامرد افتتاح شد


در آیینی با حضور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، مسئولان بانک تجارت استان و شهرستان، مسئولان منطقه ویژه، شعبه بانک تجارت در این منطقه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، مدیر عامل این منطقه با تاکید بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر با شبکه بانکی کشور گفت : بمنظور تکمیل چرخه خدماتی برای اطمینان خاطر فعالیت سرمایه گذاران در منطقه گام های مهمی برداشته شد و درحال حاضر باتوجه به صنایع مهم و کلیدی که در این منطقه مستقر می شوند، استقرار و فعالیت بانکها در اولویت منطقه قرار دارد
دکتر فدایی دولت با تشکر از مسئولان بانک تجارت خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش ترانزیت کالاهای وارداتی و در آینده با صادرات محصولات تولیدی از این کانون مهم اقتصادی و صنعتی ، این بانک و سایر بانک های فعال در منطقه ویژه اقتصادی لامرد می توانند نقش موثری در ارائه خدمات ریالی و درصورت امکان خدمات ارزی ایفا نمایند.

وی همچنین اظهار داشت: در پی بازدید سرمایه گذاران کلان در حوزه پایین دست آلومینیوم و سایرصنایع از این منطقه ،انعقاد قرارداد و واگذاری زمین برای آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه مهم در دستور کار است که در این راستا، حمایت بانکها در تامین مالی و اعطای تسهیلات و ضمانت نامه ها برای راه اندازی صنایع و توسعه این منطقه ویژه راهگشا خواهد بود.

در ادامه حسینی مدیرامور شعب بانک تجارت استان فارس از حمایت همه جانبه مدیرعامل و مسئولان منطقه ویژه اقتصادی لامرد در راه اندازی این واحد بانکی قدردانی کرد و افزود: اعتقاد داریم بانک ها نقش مهمی در رونق تولید و مشارکت در اجرای پروژه های بزرگ صنعتی معدنی خواهند داشت و باتوجه به نقش ویژه ای که این منطقه در توسعه اقتصادی کشور دارد، از این رو برنامه ریزی و تمامی ساز و کارها برای رونق بخش تولید و ارائه خدمات به سرمایه گذاران این منطقه بکار می گیرد تا بتوانیم رضایت مشتریان و مسئولان این منطقه را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: بانک تجارت در تامین مالی اکثر پروژه های پتروشیمی ، نفت و گاز مشارکت داشته است و امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک، شرایط برای ارائه خدمات بیشتر ارزی فراهم شود و در همین ارتباط طرح های جدید این منطقه از نظر توجیه فنی و مالی مورد ارزیابی قرار گرفته و و از حمایت های در اختیار این بانک برخوردار می شوند.

این شعبه قرار است در ابتدا با ارائه خدمات ارزی به صورت یک شیفت صبح آغاز بکار می کند که در صورت نیاز زمینه برای ارتقاء آن فراهم می باشد.

دستگاه atm بیست و چهار ساعته در کنار این واحد وانکی آماده ارائه خدمات می باشد.
شایان ذکر است با توجه به میزان و حجم بالای گردش مالی و سرمایه در این منطقه بزرگ و در عین حال نوپای صنعتی و اقتصادی پیش از این بانک های صادرات ایران و بانک ملی مبادرت به گشایش شعبه در سایت صنایع انرژی بر لامرد کرده اند.

بگزارش آژانس خبری تحلیلی آزاد بانک صادرات مهم ترین نقش را در تامین سرمایه مهم ترین طرح در دست بهره برداری منطقه ویژه اقتصادی لامرد(مجتمع آلومینیوم جنوب) ایفا کرده است.